Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorSaraçoğlu, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:51Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:51Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614141
dc.description.abstractÖZET Çağımızda devletler ve toplumlar insana; daha doğrusu bilgili insana yatırım yapma gereği duymuşlardır. Buna verdikleri önem doğrultusunda gelişmiş dünya devletleri arasındaki yerlerini almışlardır. Günümüzde bir ülkenin sahip olduğu güç, yetişmiş insan sayısı ile ölçülmektedir. Bilgiyi elinde tutan milletler diğer devletlere hükmetmeye başlamışlardır. Bunun için de insan yetiştiren kurumların çağın gereksinimlerini karşılayacak düzeyde olması gerekmektedir. Özellikle Türkiye gibi genç nüfusun çok olduğu ülkelerde insana yapılacak yatırımla; ülkenin, geleceğin gelişmiş, önde gelen devletleri arasına girmesini sağlayacaktır. Eğitim-öğretimin gerçekleştiği en alt birim sınıflardır. Öğrenmenin neredeyse tamamına yakını sınıf ortamında gerçekleşmektedir. Etkin bir sınıf yönetimi ile öğrencilere verilen eğitim-öğretimin kalitesi artırılabilir. Eğitimin amacı, her bireyde kendi kabiliyeti ölçüsünde istendik davranış değişikliği meydana getirebilmektir. Eğitimde, geleneksel, ezbercilik ve baskı anlayışı bırakılıp; öğrenciyi araştırmaya yönelten, kendini keşfetmesine yardım eden, sorgulayan, yorumlayabilen ve üretebilen bireyler yetiştirecek çağdaş sistemleri uygulanabilmelidir. Eğitim faaliyetlerinin mevcut sorunlarını belirlemek amacıyla Kütahya ilindeki ilköğretim okullarından farklı bölgelerden seçilmiş üç okulda 55 öğretmen ve 105 öğrenci velisine yönelik 2 anket düzenlenmiştir. Elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Türk Devleti olarak, gelişmiş ülkelerin eğitime ayırdığı bütçe, zaman ve diğer imkanlar kadar bizler de ayırmalıyız. Diğer dünya devletlerinin elinde olmayan bu genç nüfusumuzu, insan kaynaklarını verimli kullanarak, çağın gerektirdiği teknoloji ve öğretim teknikleri ile hedeflerimize ulaşabiliriz.
dc.description.abstractVI ABSTRACT In recent years governments and societies have considered necessary to make investment on humans, especially who are well qualified and educated. Due to the importance given on this matter, these societies have taken their places among other developed countries. Nations possessing science and information have dominated other societies, so educational institutions should have necessary qualifications. The investments made on human in the countries such as Turkey whose population is mainly young will guarantee to be a developed and one of the leading countries in future. Classrooms are the lowest educational units and almost all of the learning takes place there. The quality of education can be increased with an effective classroom management. The purpose of education is to create voluntary behaviour changes in a person's capacity. Instead of traditional ways such as memorizing and oppressive approaches in education, modern systems that guide students to investigate, help them to explore themselves and make them inquisitive should be practised. To determine the existing problems of education, two questionnaires were administrated on 55 teachers and 105 student parents selected from different primary schools in Kütahya and the resuls were evaluated. We the Turks must set apart time, budget and give other opportunities as much as the developed countries. We can reach at our aims with our young population that many countries have not by using the necessary technologies and teaching technique.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkin sınıf yönetimi-öğretmen-öğrenci-veli üçgeninin sınıf yönetimine etkisi
dc.title.alternativeEffective class management and the effect of teacher-student-parent trio to class management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEffective learning
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmTeacher-student relations
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTeacher-parent cooperation
dc.identifier.yokid118268
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid111356
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess