Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdilek, Çetin
dc.contributor.authorÇakmakçi, Selmin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:44Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:44Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614107
dc.description.abstractBeden eğitimi faaliyetleri insanın varoluşundan bu yana devam etmektedir. Beden eğitimi ve sporun önemi tüm dünya ülkelerinde önem görmüş ve benimsenmiştir. Hatta spor ülkeler arası bir propaganda aracı olmuştur. Beden eğitimi ve spor bireyin fiziksel, ruhsal, psikolojik ve sosyal gelişimlerini de önemli ölçüde etkilemektedir. Beden eğitimi insan sağlığı ve toplum sağlığı açısından önemi tartışılmaz bir gerçektir. Sosyalleşme ise insanın çevresindekilerle olan ilişkilerini kapsayan ve bir ömür boyu süren gelişimdir. Sosyalleşme çocuğun doğuşundan itibaren ailesi ile başlar. Daha sonra çevresindekiler okul, öğretmen, arkadaş grupları, kitle iletişim araçları ile gelişir. Okullar çocuğun ve gencin sosyalleşmesini sağlayan en önemli kurumlardır. Beden eğitimi ve spor faaliyetleri de sosyalleşmeyi sağlayan en önemli araçtır. Çalışmamızda ilköğretim ve ortaöğretim okullarında uygulanan beden eğitimi derslerinin öğrencilerin sosyalleşmesine etkileri araştırıldı. Araştırmaya Kütahya il merkezinde eğitim-öğretim veren 1 5 ilköğretim, 5 ortaöğretim okulu olmak üzere toplam 999 öğrencinin katıldığı bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırmamızda, beden eğitimi kavramı, tarihi gelişimi, amaçları ve faydaları, eğitimin bütünlüğü içerisinde okulun fonksiyonları, milli eğitimin amaçları ve okullarda beden eğitimi uygulamaları, sosyalleşme kavramı, safhaları, genel vasıtaları ve sosyalleşmenin eğitim ve beden eğitimi ile ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmaya katılan deneklerden elde edilen verilerin istatistiksel işlemleri SPSS 10.00 for Windows istatistik paket programda uygulanarak yapılmıştır. Uygulanan ankette beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkisine yönelik 27 anket sorusu sorulmuş ve alınan verilerle araştırmanın sonucunda bireyin sosyalleşmesinde eğitim ve spor faaliyetlerinin öneminin büyük olduğu belirtilmiştir.
dc.description.abstractiii ABSTRACT Physical education studies are still going on from the time human being started. The importance of physical education and sports is attached importance and adapted all around the world. Even though, sports is internationally meant to a propaganda. Physical education and sports importantly effective in the physical, physchological and social development. Physical education's importance is an indisputable reality of human health and society health. Socialization is a life time development that includes the relations of human being and his circumferences. Socialization beings by the birth of child with his family. Than, it develops by his/her circumferences, school, teacher, friends and social communication tools. Schools are the most important institutions that provides the socialization of the children ant the young. Physical education and the sports are also the most important way that provides the socialization. In our study, it is inquired that the effects of the physical education classes applied in the primary and secondary schools. A questionnaire was applied to 999 students which are the students of 1 5 primary school and 5 secondary school in the centrum of Kütahya in this inquiry. The data's obtained from the questionnaire are explained and interpreted by some frequencies and percentages. In our inquiry, it is inquired that the concept of physical education, it's historical development, it's arms and benefits, functions of the school in the wholeness of the education, aims of the national education and physical education applications, the concept of socialization, its phases, general means and the relation of socialization with education and physical education. Statistical processes of the data's gained by the students entered the inquiry are done by applying the statistics packet programme of SPSS 10.00 for Windows. 27 questions were asked in this questionnaire which are useful for stabilizing the classes of physical education to the effects of socialization and by the data's gained at the and of the inquiry, it is determined that the importance of sports activities and education in the socialization of human being.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOkullardaki beden eğitimi dersinin ve faaliyetlerinin öğrencilerin sosyalleşmesine etkisi
dc.title.alternativeThe Affections of physical education and sport activities on the socialization of students at schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmKütahya
dc.subject.ytmSocialization
dc.identifier.yokid118165
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid111275
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess