Show simple item record

dc.contributor.advisorElmacı, Orhan
dc.contributor.authorÖnal, Osman
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:34Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:34Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614064
dc.description.abstractÖZET Günümüzün çağdaş sağlık kurumları rekabetin yoğunlaştığı bir çevre içinde çalışmaktadır. Böylesi bir çevrede çalışmak durumunda olan sağlık kurumlan, esnek olmak, tüketici sağlık ve beklentileri ile teknolojik değişmelere hızlı yanıt vermek durumunda kalmaktadırlar. Bu açıdan değerlendirildiğinde, önce insan, sonra kaliteyi ön plana alarak yapılan çalışmaların temelinde, kalite yönetimi vardır. ISO 9000 kalite güvencesi sistem standartlarının kurulup, geliştirilmesi ve devamındaki temel amaç; işletmede çalışanların takım halinde, işbirliği ve uyum içinde çalışması, müşterilerin istek ve beklentileri ile henüz ortaya çıkmamış gereksinimlerinin bulunması ve tatmin edilmesi, mal veya hizmet ile ilgili süreçlerin kontrol altında tutulmasıdır. ISO 9000 belgelendirme çalışmalarında genel çaba, hastanelerde kaliteli hizmet sunmak yönünde olmalı, belgelendirme ise, bunun güvence altına alınması biçiminde gerçekleşmelidir. Bu nedenle hastanelerde kalite kavramını oluşturacak ve uygulamalarda gerçekleştirecek olan en üst yönetimden, diğer tüm çalışanlara kadar bütün personele, kaliteli hizmet anlayışının belgelendirilmesi konusu çok iyi anlatılmalı ve benimsetilmelidir. Bu doğrultuda hastanelerde kalite yönetiminin bir aracı olarak uygulanan ve uluslararası bir kalite güvence sistemi olan, ISO 9001 Kalite Güvence Sisteminin Hastanelerde uygulanması ile Eskişehir İlinde üç farklı statüdeki SSK, Devlet Doğumevi ve Osmangazi Üniversite Hastanelerinde uygulama sonuçlarının karşılaştırma çalışması yapılmıştır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT Today's contemporary health institutions are acting in a densed competition circumference. These health institutions that have to work in this kind of circumference, have to be elastic, and respond the technological modifications and consumer health expectations. In this point of view, quality management exists in the basis of studies that take care of human the first and quality the second. Main objective in foundation, development and continuation of ISO 9000 quality quarantee system standards, is working as a team and cooperating in a harmony of the instituion workers; satisfying and discovering of the necessities that do not exist yet with the costomer desires and expectations, keeping the process involving goods and service under control. Main effort in the studies of ISO 9000 documentation has to be in the direction for high guality service in hospitals, and the documentation should take this under quarentee. That's why high quality cemprehension documentation should be told well and adjusted to each personel from the top management to all workers who will realize the applications forming the quality concept. In this direction, application of ISO 9001 quality quarentee system which is an international quality quarantee system that is upplied as a tool of quality management in hospitals, is started in three different statuted hospitals, SSK, Government Hospital and Osmangazi University Hospital in Eskişehir and made studies about comparisons of the application results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHastanelerde ISO çalışmaları ve Eskişehir ili, SSK, devlet ve üniversite hastanelerinde ISO 9001 uygulama sonuçlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeISO studies at hospitals and comparisons of the application results of ISO 9001 at SSK, government hospital and Osmangazi University Hospital in Eskişehir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmISO 9001
dc.subject.ytmQuality assurance system
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid129849
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125768
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess