Show simple item record

dc.contributor.advisorElmacı, Orhan
dc.contributor.authorKök, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:31Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:31Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614055
dc.description.abstractÖZET Ülkemizde demiryolları, Cumhuriyetin ilanına kadar olan süreçte hızlı bir gelişim göstermiş fakat o zamandan günümüze kadar ise kaderine terk edilmiştir. Şu an ki durumuyla çağdaş bir taşımacılığı yapabilecek teknolojiye (yol, çeken ve çekilen araçlar) sahip değildir. Bunun sonucu olarak da, kurumun gelirin gideri karşılama oranı örneğin yük taşımacılığında sadece %22'ler seviyesinde kalmaktadır. Kuruluşun bu köhne yapıdan kurtulabilmesi için; müşteri odaklı yeni bir organizasyona gitmesi, Pazar koşullarına uyumlu tarife değişikliklerine imkan sağlanması, maliyetlerin azaltılabilmesi bakımından her iş için maliyet muhasebesi sisteminin kurulması, özel sektörün demiryoluna yatırım yapması sağlanmalıdır. Ülkemizde ulaştırma alt sektörleri arasında demiryolu, yapılan yatırımlar bazında karayollarının çok gerisinde kalmakta; bu da her geçen gün demiryollarının geriye gitmesine sebep olmaktadır. Örneğin 1997 yılında, ülkemizde yatırımların %75'i karayoluna, ancak %8'i demiryollarına yapılmıştır. TCDD diğer ülke demiryollarıyla karşılaştırıldığında da (toplam demiryolu uzunluğu, altyapı olanakları, yük ve yolcu taşıma payları v.b.) Avrupa ve Dünya Demiryollarının çok gerisinde kalmaktadır. Sonuç olarak dünya ülkelerinin yatırımlarını yönelttiği ulaştırma sistemi olan demiryolları; ülkemizde de hak ettiği yeri alabilmelidir.
dc.description.abstractVI ABSTRACT The railway in our country had developed in a good way up to deceleration of republic, but any new project had been done about railway for decleration. The railway associaton has not got the tecnology (lines, wagon, locomotive) of doing modern transport now. So the difference of rate between income and expence of association for instance in load transport this rate is about %22. To leave from this bad position which the association is in. There is some things to do: firstly new project that is customer oriented, it is importent to keep in step with development market, to decrease costs the association have to establish cost accounting for each work and lastly private sector have to embark to railway association. About investments as a subsector of transport, railways keep behind of highway. This position cause the railways being stretched. For instance in 1997 %75 of investments is highway and %8 is to railway in our country. If we compare TCDD with European and World Railways (about total line length, substructure facility, load and passenger transport interests e.g ), we can see that the TCDD is very backward. As a result as a transport system railway that is embarked by world country have to be taken to high level in our country.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTCDD`de etkinlik, verimlilik ve karlılık analizleri
dc.title.alternativeThe Analysis of efficiency, productivity and profitability in TCDD
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProfit analysis
dc.subject.ytmRailways
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmProductivity analysis
dc.subject.ytmTurkish Government Railways
dc.identifier.yokid129868
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125773
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess