Zaman yönetiminde duygusal zekanın kullanımı ve yöneticiler üzerinde bir uygulama
dc.contributor.advisor | Karaaslan, Ahmet | |
dc.contributor.author | Yalinbaş, Sait | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:37:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:37:30Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614049 | |
dc.description.abstract | ÖZET Doğada, zamanın etkilemediği ya da zamanın etkisinden kurtulabilen hiçbir şey yoktur. Zaman, yaşamımızın her anını ve sahip olduğumuz her şeyi etkilemektedir. Hayatımızda bu kadar etkin rol oynayan başka bir kavram daha yoktur. Ancak zamanın önemi herkes için farklıdır ve ifade ettiği anlam kişiden kişiye değişir. Herkes kendi düşüncesine ve ihtiyaçlarına göre algılar zamanı. Örgütler için zaman, hayati bir öneme sahiptir. Günümüz koşullarında bir örgütün varlığını sürdürebilmesi için zamanı etkin bir şekilde kullanması gerekir. Zaman, örgütler ve yöneticiler için çok değerli bir kaynaktır. Diğer üretim faktörlerinin arasında, zamanı da saymak gerekir. Bir yöneticinin etkinliği, zamanı nasıl kullandığına ve astlarının zamanım nasıl yönettiğine bağlıdır. Dolayısıyla, örgütte verimliliği ve etkinliği sağlamak açısından, zaman yönetimi yöneticiler için ayrı bir öneme sahiptir. Son yıllarda duygusal zeka kavramı yoğun bir şekilde gündeme gelmektedir. Duygusal zekası gelişmiş olan yöneticiler, duygularını kontrol edebilmekte ve çalışma arkadaşlarının duygularım, psikolojik durumlarını anlayabilmekteler. Aynı zamanda bu özelliklere sahip yöneticiler birçok konuda doğru kararlar verebilmekte ve başarılı olmaktadırlar. Gündeme bu kadar sık getirilmesine rağmen uygulamada pek az yer alan bu konunun yöneticilerin zaman kullanımında da etkili olduğunu düşünmekteyiz. Bu araştırmanın amacı; eğitim yöneticilerinin, zaman yönetimindeki etkinliklerini etkileyen unsurları belirlemek ve yöneticilere bu konuda yardımcı olacak öneriler sunmaktır. Bu araştırmanın kapsamını Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığında görev yapan bölük komutam ve takım komutam düzeyindeki eğitim yöneticileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında anket sistemi uygulanmış ve verilen cevapların her birine sayısal değerler atanarak değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | VI ABSTRACT There is nothing time whose effect is not or whose effect is get out of in nature. Time is effect every time of our life and everything in our possessions. There is nothing else idea which is the most effective role in our life. But importance of the time is different for everybody and its meaning is change the person from person. Everybody is detect the time according to opinion and necessity themselves. The time for organisations have vital an important. An organisation in continue conditions must use the time with manner most effective for continue existence itself. The time is a lot valuable source for organisation and managers. The time is also take into account among other production factors. Efficiency of a manager is dependent on how the time is use and how subordinates' time is to manage. As a result, the time management have also important for manager from viewpoint to obtain efficiency and productivity in organisation. In last years, the idea of Emotion Quotient is come up-to-date at degree of density. The managers who are developed their Emotion Quotients can control their emotions and understand emotions of their work friends, their psycho logic state. The managers who have this characteristics can take correctly decision in a lot matter and to be successful. Although İt is often come up-to-date of this matter which is rarely to take part in practice, we are thinking of that this matter is effective also in use of time of managers. The aim of this research is to determine at parameters affecting their activity into time management and to offer suggestions which are help to manager in this matter. The aim of this research is to constitute at education management who are position at squadron commander and set commander worked in Air Private Educational Brigade Commander in city of Kütahya in Turkey. It had been practised enquiry system to be obtain of data and appointed numerical valves for each of answers and appraised. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Zaman yönetiminde duygusal zekanın kullanımı ve yöneticiler üzerinde bir uygulama | |
dc.title.alternative | An Application on the experiment of emotional intelligence in time management and managers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Time management | |
dc.identifier.yokid | 129827 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125755 | |
dc.description.pages | 228 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |