Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdakul, Müberra
dc.contributor.authorKoç, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:30Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:30Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614048
dc.description.abstractÖZET Globalleşmenin bir sonucu olarak rekabetin hızla yaşandığı bir ortamda başarılı olabilen işletmelerin katılmalı yönetimi ve onun bir uzantısı olan kalite kontrol çemberlerini uygulayan işletmeler olduğunu görüyoruz. Kalite kontrol çemberleri; işletmelerin maliyet, verimlilik ve kaliteye yönelik yaşadığı sorunları görüşmek, tartışmak, çözümlemek amacıyla oluşturulan küçük gruplardır. 1960'h yıllarda Japonya'da ortaya çıkan ve hızla yayılarak ABD'de, Avrupa'da ve ülkemizde gelişmeye başlayan kalite kontrol çemberleri, işletmelerin başarısı açısından önemli hale gelmiştir. Kalite kontrol çemberlerinin; maliyetlerin düşürülmesi, verimin yükseltilmesi, kalitenin iyileştirilmesi ve tasarrufların arttırılması gibi temel amaçları vardır. Bu temel amaçların sağlanması için kalite kontrol çemberleri üst yönetimin desteği, katılım, gönüllülük, süreklilik, eğitim ve özendiriciler gibi bazı ilkelerden oluşmaktadır. Günümüzde organizasyon içindeki çalışanların verimli, etkili ve etkin çalışmasının gerekliliği üzerinde durulmuş, yapılan araştırmalar sonucu bazı teknikler geliştirilmiştir. İşletmelerde işgörenlerin; demokratik bir ortamda çalışması, katılımcılığın özendirilmesi verimli ve etkili çalışmayı arttıracaktır. Bu konuda çalışanların eğitilmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir. Kalite kontrol çemberleri katılmalı yönetim tekniği olarak karşımıza çıkmaktadır. Katılmalı yönetimde işgörenin gelişimi amaçlanır ve bu gelişimden verimliliğin, etkililiğin arttırılması beklenir. Her ikisinde de amaç, bir bütün olarak işletmeyi geliştirmektir.
dc.description.abstractVI ABSTRACT We see the administrations which apply to joining in direction and its becoming continuation.quality control circles where lived the fast rivalry environment of administrations which being successful as result of globalism. The quality control circles are small groups. That groups constituted for the discuss, the analyze like the cost, the productivity, the quality of foundation. The quality control circles are arised in Japan in 1960 years. Than it had been spread out to U.S.A, Europe and our country. The quality control circles has been grow - up and it has been so important for the success of administrations. The quality control circles has got main targets like the droping the cost, the raising the productivity, the improving the quality and the economizing. The quality control circles constituted by some principles for obtained of that main targets. The principal principles are the supporting of superior direction, the joining, to be willing, the continuity, the education. In the present time, insisted to necessity of effective, forceful and productive working of workers in the team. Some techniques had been developed caused of investigations. If workers work in democratic continuations and to be joiner in the administrations, in that time the productivity and effective working will be increased. Workers should be educated and developed about that subjects. The quality control circles go to meet as parti cipationed direction technique. The aim of the participationed direction is the grow the personel up. The target is more effective and productive by. The goal is the grow the administrations up completely for each one.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetim yaklaşımının katılımcı boyuta dönüştürülmesinde kalite çemberlerinin rolü ve bir uygulama
dc.title.alternativeAct of quality circles in transforming management mentality into participator dimension and a practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmQuality control circles
dc.subject.ytmQuality control
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality circles
dc.subject.ytmParticipation management
dc.identifier.yokid129873
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125776
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess