Show simple item record

dc.contributor.advisorSevim, Şerafettin
dc.contributor.authorİpekçi, Gürbüz
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:27Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:27Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614038
dc.description.abstractÖZET Bilim ve teknolojideki gelişmeler her meslekte yeni bilgi ve teknolojileri öğrenmeyi ve çalışanların bu konularda yetiştirilmelerini zorunlu hale getirmektedir. Bilgi toplumunda örgütler artık çalışanlarında çok yönlü beceriye sahip olma, karmaşık örgüt içi ve dışı ilişkileri kavrayabilen yeterlilikler ve etkili takım çalışmasına uyma yeteneği aramaktadır. Eğitimin özellikle bilimsel eğitimin bu denli önem kazandığı günümüzde, gerek özel işletmeler gerekse işletmeleri personelini yetiştirmek durumunda kalmıştır. Bunu sağlamanın yolu da sistematik olarak personele, eğitim yolu yenilileri vermekten geçer. Kişilere bu bilgi ve becerileri kazandırmanın bir yolu da hizmet içi eğitim' dir. Mevcut bilgi birikiminin katlanarak arttığı günümüzde, bireylerin bilgi ve teknolojideki gelişmelere bağlı olarak toplumun kültürel, sosyal ve ekonomik yapısında meydana gelen değişme ve gelişmelere uyum sağlayabilmeleri ancak yaşam boyu eğitim görmeleri ile mümkündür. Yaşam boyu eğitimin bir gereği olarak hizmet içi eğitim, çalışanlara mesleklerinde daha başarılı, üretici ve mutlu olmasını sağlayacak bilgi, beceri ve tutumlar kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu tezde hizmet içi eğitimin uzaktan eğitimle bütünleştirilmesi konusu dört bölüm halinde incelenmiştir. Birinci bölümde hizmet içi eğitim kavramına değinilerek, hizmet içi eğitimi zorunlu hale getiren nedenler, bu eğitimin sağladığı faydalar incelenerek, hizmet içi eğitimin türleri ve uygulanmasındaki metotlar ele alınmıştır. İkinci bölümde hizmet içi eğitim aracı olarak uzaktan eğitim sisteminin ne anlama geldiği, tarihsel gelişimi, gerekliliği ve metotları üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde uzaktan eğitim teknolojilerinin hizmet içi eğitim amaçlı kullanılması ve bunun faydalarına değinilmiştir. Dördüncü bölümde ise Hava Kuvvetlerinde Görev Başı Eğitim faaliyetlerinin genel bir değerlendirilmesi yapılarak, GBE'in Uzaktan Eğitimle yapılabilmesine yönelik kavramsal bir model üzerinde durulmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT Improvements in science and technology make it compulsory to learn new knowledge and technologies in any occupation and education of the employees on these issues. From now on, organizations in the information society are looking for capabilities in their employees of having versatile abilities, qualifiednesses understanding complicated relationships inside and outside the organization, and the ability to adapt to effective team work. Today when the education is getting important this much, both private sector enterprises and public sector enterprises have to educate their staff. How to ensure this takes place by giving the staff the newnesses by education systemically. In-service Ixaining is one of the methods of making the people to get these knowledge and the capabilities. Today when the current knowledge accumulation is increasing fast, for individuals-depending to improvements in knowledge and technology-to adapt to changes and developments in cultural, social, and economic structure of the society is just possible by getting education for life time. In-service training as a necessity of life time education aims to make the employees have knowledge, capability, and attitudes getting them more successful, productive, and happy in their occupations. In this thesis, the issue of integrating In-service training with remote education is studied in four parts. In the first part, In-service concept is mentioned, and the reasons making the in-service training compulsory and benefits of this training are studied and types and methods in its application are considered. In the second part, what the remote education system as a tool of in-service training means, its historical development, necessity, and methods are covered. In the third part, use of remote education technologies in the purpose of in-service teaming and its benefits are mentioned. In the fourth part, a general evaluation of activities of education at work in Air Forces is made and a conceptual model directed towards education at work by remote education is issued.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet içi eğitim faaliyetlerinin uzaktan eğitimle bütünleştirilmesi ve kavramsal bir model önerisi
dc.title.alternativeCombining the in-service training with distance education and suggestion theoretical model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmIntegration
dc.identifier.yokid129885
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125782
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess