Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Bayram Zafer
dc.contributor.authorKüçükçakir, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:24Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:24Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614025
dc.description.abstractÖZET İnsanlar, birşeyler yapmaya zorlanabilir. Ancak bu kişi, bu işi yapmak istemeye asla zorlanamaz. Çünkü bir işi yapabilmek için gerekli arzu, içimizden gelir. Motivasyon, bir işi yapabilmemizi sağlayan en büyük güçtür. Aynı zamanda motivasyon, yaptığımız bu işten zevk almamızı sağlar. Bu çalışma ile meslek lisesi öğrencilerinin motivasyon araçları ile ne derecede motive edildikleri veya edilebilecekleri belirlenmeye çalışılmıştır. Okul yönetimi ve Öğretmenlerin öğrenci motivasyonunu sağlamada ki, görev ve sorumlulukları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Birinci bölümde motivasyonun değişik tanımlan açıklanmıştır, aynı zamanda motivasyon süreçleri, motivasyon çeşitleri ve motivasyonun faydalan anlatılmıştır. İkinci bölümde, motivasyon teorilerini anlatılmıştır. Bu teoriler, belli içeriğe sahip teoriler ve süreç teorileri olarak iki ana bölümde irdelenmiştir. Üçüncü bölümde motivasyon-yönetim ilişkilerini ve yönetimin fonksiyonları açıklanmıştır. Ayrıca bu bölümde bireyi, içten ve dıştan motive eden motivasyon araçları irdelenmiştir. Son bölümde ise, Kütahya İli Simav İlçesi'ndeki dört farklı meslek lisesindeki öğrencilerin atelye ve laboratuar çalışmalarında nasıl motive olduklarını istatistiksel veriler kullanarak açıklanmıştır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT People, can be forced to do anything. However, one can never force people to want something to do, because the desire we need to do something comes from our hearth. Motivation is the strongest force that enables us to do things. It also makes us to take pleasure from what we do. In this study, it has been tried to determine how much the students of vocational school are motivated or will be able to be motivated by motivation materials. It has been tried to reveal the school administration role and the teachers responsibilities in providing student motivation. In the first part, different explanations of motivation one mentioned about motivational processes, kinds of motivation and uses of motivation, are also discussed. In the second part, the motivational theories are explored. These theories are explained in two main parts; process theories and theories that have content. In the third part, the relationship between motivation and management and functions of management are explored. And also in this part, the motivational tools which affect people from inside and outside are discussed. In the last part, by means of statistical data, students of four different vocational schools in Simav, Kütahya and how they are motivated in workshops and laboratories are presented. t&en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek lisesi öğrencilerinin motivasyonu üzerine bir araştırma Simav ilçesi örneği
dc.title.alternativeA Research about the motivation of the vocational schools and Simav sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid129836
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125765
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess