Show simple item record

dc.contributor.advisorDenker, M. Sami
dc.contributor.authorYildirim, Arif
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:23Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:23Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614019
dc.description.abstractÖZET Günümüzde insanoğlunun.ulaştığı teknoloji eğitim alanında da hızla gelişmektedir. Gelişen teknoloji günümüze kadar süre gelen klasik eğitim ve öğretim kavramlarına farklı bir boyut yeni bir anlayış kazandırmıştır. Bu anlayış, bireyin eğitim, kültür ve sosyal açıdan gelişimlerini sağlamak, bilgi toplumu için gerekli olan insan potansiyelini oluşturmak amacıyla devletlerin farklı yöntemler geliştirmelerine neden olmuştur. Teknolojinin bir ürünü olan internet ve internetin sağlamış olduğu internet tabanlı uzaktan eğitim dünyada ve ülkemizde değişik şekillerde farklı modeller uygulanarak eğitim ve öğretim sisteminde uygulanmaya başlanmıştır. İnternet tabanlı eğitim-öğretim geniş öğrenci kitlelerine ulaşırken aynı zamanda ulusal ve uluslar arası alanda geniş bir kitleye hitap olanağı sağlamaktadır. Bu eğitim-öğretim sistemi farklı dil, din ve ırklardan insanların bir arada sorun çözebilme becerilerini, her konu hakkında fikir yürütebilmelerini ve özgür düşünce kabiliyetlerinin gelişmesine neden olacaktır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT The level of technology that human being has been able to achieve so far is continuing to speed up also in the field of education. Advanced technology has given a distinctive dimension as well as a new perception to the concept of traditional education existed until now. This new conception caused governments to develop different methods in order to provide educational, cultural and social improvement of the individual, and to create human potential required for a knowledge-based community. As a product of technology, the internet and the internet-based distant education, carried out by the internet, have been started to apply to the education system of Turkey and the rest of the world as well, in different ways and by using different models. While reaching a wide mass of students, the internet-based education, at the same time, provides the possibility of addressing a wide mass both in the national and international level. This system of education will improve the collective problem-solving skills of people from different languages, religions and races; as well as, their ağabeylity of having a thought in all subjects, and of free thinking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde yararlı bilgi yönetimi ve öğrenen organizasyonlar: Dumlupınar Üniversitesi uzaktan eğitim projesi prototip çalışması
dc.title.alternativeKnowledge management in organizations in transition to learning organization: The case of Dumlupınar University distant learning project
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmData mining
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid129942
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid126178
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess