Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Kemal
dc.contributor.authorÜnal, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:15Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:15Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613984
dc.description.abstractÖZET Kriz beklenmeyen durumlarda aniden meydana gelen fakat sinyalleriyle de gelebileceğinin işaretini veren, örgütün hiyerarşik yapısını bozabilen, çalışanlarda gerilim oluşturabilen olumsuz durumlar oluşturabileceği gibi; diğer yönüyle de işletmelere iç ve dış çevre araştırmaları yapıldığı, erken uyarı sinyallerinin zamanında eksiksiz bir şekilde değerlendirildiği takdirde, fırsatları yakalamalarını sağlayan durumları da kapsayabilir. Yani kriz fırsat ve tehlikeleri iç içe kapsayan olayları içerir. Kriz dönemleri, işletme yönetici ve çalışanların ortak azim ve kararlı çalışma anlayışları içerisinde uygun stratejiler belirlenerek atlatılır. Yalnız tespit edilecek olan stratejiler için zamanlama ve özellikle iç ve dış çevre araştırmaları çok önemlidir. Kriz dönemleri sıkıntılı dönemler olduğu için elde edilecek basanlarda kalıcı olabilecek basanlar olabilir. Bu dönemlerde işletmeler yöneticiler önderliğinde çalışanlarla ekip çalışmalarına özendirilerek, farklı stratejiler uygulayabilirler. Kriz dönemlerinde işletmeler Ar-Ge çalışmalarına önem vermeye, yeni iç ve dış pazar araştırmaları yapmaya, yani yeni müşterilere ulaşmaya, ürün satışlarını artırmaya yönelik farklı pazarlama stratejileri uygulamaya, eğitim çalışmalarına yönlenmeye, kendi alanında veya kendi alanında olmayan işletmelerle işbirliği içerisinde ortak çalışmalar yapmaya başlayarak ticari anlamda gelişmeye ve büyümeye yönelik çalışmalar içerisinde bulunabilirler. Ayrıca işletme yönetici ve çalışanları tarafından yapılması olumlu karşılanmasa da kangren olan bir kolun kesilerek tüm vücudun kurtarılmasının daha iyi anlayışından hareketle küçülme stratejileri de uygulayabilirler. Ancak önemli olan bir husus da şudur ki işletmelerin kriz dönemlerinde uygulamış oldukları stratejilerin başarılı ve kalıcı olması hükümet politikalarının desteği ile mümkündür.
dc.description.abstractVI ABSTRACT As well as crisis could occur suddenly in unexpected situations but gives the signs of the occurence with its indications and it could cripple the hierarchical system of an organization. And crisis could cause some negative conditions which could induce tension among workers on the other hand provided that inner and outher surroundings surveys are carried out in companies and early-warning signals are assassed entirely in time, it could olso include situations which make them find opportunities. That is, crisis involves incidents which include opportunities and hazards. Crisis periods are got over by determing proper strategies with understandings of the company executives and workers' comman resolution and constant working. However, for strategies to be identified timing and especially inner and outher surroundings surveys are very significiant. As crisis periods are distressing ones the achievements to be gained can be permanent ones as well. In this periods by encouraging companies to work with staff in the leadership of executives for team work, they can launch different strategies. In crisis periods, companies, by starting to pay attention to know-how studies, to carry out new home and world market; that is to say, to reach new consumers, to launch different marketing strategies for increasing the product sale figures, to tend towards educational studies, to work in cooperation with the companies in the same or different fields, they can participate in the activities for economical devolopment and growth. In addition, although it is not considered oppropriate by the company executives and workers, they can also launch reduation strategies with the idea that it's better to save the whole body by amputating the gangrenous arm. But what important is the fact that the strategies the companies launched in the crisis periods are successful and perminent is only possible with the backing of the goverment policies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKriz dönemlerinde işletme yöneticilerinin başarı stratejileri ve Kütahya ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeSuccess strategies of business managers during crisis period and a survey in Kütahya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmManagement strategies
dc.subject.ytmStrategies
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmEconomic crisis
dc.identifier.yokid161565
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146170
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess