Show simple item record

dc.contributor.advisorGolban, Petru
dc.contributor.authorOrus, Berrin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:13Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:13Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2021-01-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613977
dc.description.abstractMevcut olan tez Byron kahramanına, bir taraftan romantik ve diğer bir taraftan belirli bir edebi duyarlılığın göstergesi olan, onu tanımlayan karakteristik özellikleri gösteren edebi hipotezin uygunluk sağladığı belli bir karakter betimlemesine ve edebi geçerliliğini haklı çıkaran bir edebi şekle odaklanıyor. Araştırmamızın asıl amacına değinirken tezin tematik öğelerinden araştırma, diyakronik ve senkronik Byron kahramanını edebi gelenek olarak birleştirmeye işaret etmesinin Byron kahramanının edebi sisteminin eleştirisel ve teorisel değerlendirmesinin, genel Avrupa ve İngiliz romantizminin birliğini göstermesi; metne ait yaklaşımlarından önemli edebi eserlerin (Childe Harold's Pilgrimage, Manfred, Cain ve Don Juan) Byron kahramanının belirli hipotezlerinin değerlendirilmesini; ve yazınsal kabulün ve devamlılığın vurgulanışı romantik kahramanın çeşidi olarak Byron kahramanının öneminin, ve romantizm boyunca edebi ilginin önemi olarak ileri yazımların etkisi gibi diğer belirli amaçların da ifade edilmesi gerekir. Çalışmamızın kuramsal ve metodolojik yapısı, kendi özgün tematik öğelerine sahip olarak kendi içinde bir edebi sistem şeklinde Byron kahramanının ifadesine ve yargısına izin veren, uygulanabilirliğini yorumlayıcı önermelerde ve usullerde (kuramsal ve eleştirisel) bulan çağdaş bilimsel araştırma koşullarına odaklanıyor. Çalışmamızda uygulanan araştırmanın ilkeleri ve yöntemleri geleneksel ve modern edebi çalışmalarda uygulananlardır; araştırmanın temelindeki materyallere ve çalışmanın amacına: filolojik, karşılaştırmalı, karakteristik, biyografik, metin çözümlemesine dayanan çok sayıda yöntem ve ilkeler, iç içe geçerlilik, tematik edebi kuramlara göre göz önünde tutulan yöntemlerin bileşkesini temsil ederler. Tezin yapısı gösterilen hedeflere karşıt gelmektedir; giriş bölümünü izleyen dört bölümden, her bölümün alt bölümlerinden, bunları izleyen son yorumlarımızı gösteren sonuç bölümünden ve edebi metinlerin ve eleştirsel çalışmaların bibliyografyasından oluşur. The Rise of the Romantic Hero in English Literature (İngiliz Edebiyatında Romantik Kahramanın Yükselişi) olarak adlandırılan birinci bölümde edebiyatta İngiliz romantik geleneğinin başlangıcını ve birliğini, romantik uyanış ve romantik bireyciliği kapsayan konulan tartışmaya çalıştık. Bunun yanında Romantikviii kahramanın değerlendirilmesine ve onun metin içerisindeki tarzının göstergesine (kaçış ve asilik) ve sonuç olarak Byron kahramanı ve İngiliz Romantik kahramanın yükselişine Romantik katkısına özel bir eğilim verdik. The Interaction of Rebelliousness and Escapism as the Rise and Fall of the Romantic Hero in Childe Harold's Pilgrimage (Childe Harold's Pilgrimage Eserinde Asilik ve Kaçış Etkileşiminde Romantik Kahramanın Yükselişi ve Düşüşü) adlı ikinci bölüm; yazar, karakter ve öyküyü anlatan arasındaki romantik asilik ve romantik kaçışın ifadeleri olarak kesişme ve ayrışma derecelerine ve sonuç olarak Childe Harold's Pilgrimage eserindeki kaçış betimlemesine değinir. Asiliğe zıt olan fakat onunla bir arada var olan tipik bir romantik bakış açısı olan kaçışın insan durumu ile ilgili bir anormallik göstermesi Romantic Escapism as Alienation and Abnormality of the Romantic Hero in Manfred (Manfred eserinde Romantik Kahramanın Romantik Kaçışının Yabancılaşma ve Anormallik Şekli) adlı üçüncü bölümün konusunu belirlemektedir. Bu bölüm Manfed ve Faust 'un karşılaştırmalı çözümlemesini sağlamaya çalışmıştır. Byron'un çalışması asıl olarak Faust hikayesini reddetmektedir; fakat bölüm basan elde edilmiş olan kaçış konulan ve onların trajik sonuçlan üzerinde durmaktadır, Byron kahramanının varolma sürecinde romantik anormallik ve bireyin insanlık arayışı konularının bitişikliği arasından, kaçıştan kaçışı ele almaktadır. Romantic Rebelliousness as Search for Knowledge and Self- Accomplishment of the Romantic Hero in Cain and Don Juan (Cain ve Don Juan eserlerinde Romantik Kahramanın Bilgi Arayışı ve Kendi Başarısı şeklindeki Romantik Asiliği) adlı dördüncü bölüm öncelikle, önceki bölümdeki gibi Cain ve Faust'un karşılaştırmalı çözümlemeyi, bunların kesişme ve ayrışma dereceleri ve Cain'i Hıristiyan mitolojisinden alınmış bir Faust figürü şeklinde ele almakta, buna karşın Cam tarafından temsil edilen romantik asiliğin kaynağı ve göstergesi konulannı kapsayan ve Romantik asiliğin sınırları ve sonuç olarak Don JWm'daki Byron kahramanının gerçeklik ile ilgisi üzerinde durmaktadır.
dc.description.abstractThe present thesis focuses on Byronic Hero, its defining characteristic features representing the literary hypostases correlated within one literary pattern that justifies the literary validity of a definite character typology, which is, on one hand, Romantic, and, on the other hand, representative for a particular literary sensibility. In relation to this major aim of our research, mention should be made of other particular objectives of the thesis, such as the research, diachronic and synchronic, of those thematic elements that marked the consolidation of the Byronic Hero as a literary tradition; the critical and theoretical evaluation of the literary system of the Byroniö Hero, showing its alliance to the general European and English Romanticism; the evaluation of particular hypostases of the Byronic Hero through the textual approach to a number of major literary works {Childe Harold's Pilgrimage, Manfred, Cain, and Don Juan); and the emphasis placed on literary reception and continuity, and on the importance of the Byronic Hero as a type of Romantic Hero, and as a major literary concern during Romanticism and its influence on further writing. The theoretical and methodological foundation of our study focuses on those exigencies of the contemporary scientific research that find their applicability as interpretative premises and modalities (theoretical and critical) that would allow the exposition and argumentation of the Byronic Hero as a literary system in itself, having its own specific thematic and structural elements. The principles and methods of research applied in our study are those used and applied by traditional and modem literary studies, and represent a combination of methods considered according to the material under research and the purpose of the study: philological, comparative;! typological, biographical, as well as a number of methods and principles related to text analysis, intertextuaiism, thematology, literary theory. The t structure of the thesis corresponds to the proposed objectives and consists of an introductory section, followed by, four chapters, each chapter comprising a number of subchapters, which are followed by a section of conclusions, representing our final reflections, and by the bibliography of literary texts and critical studies.CONTENTS ÖZET vii ABSTRACT jx INTRODUCTION,.,, 13 CHAPTER ONE THE RISE OF ROMANTIC HERO IN ENGLISH LITERATURE 1.1 English Romantic Literature: Beginnings and Consolidation of a Literary Pattern 16 1.2 The Romantic Revival and me Romantic Individualism 19 1.3 The Romantic Hero and Its Modes of Textual Representation: Escapism and Rebelliousness 21 1.4 The Byronic Hero and the Byronic Contribution to the Rise of the English Romantic Hero 22 CHAPTER TWO THE INTERACTION OF REBELLIOUSNESS AND ESCAPISM AS THE RISE AND FALL OF THE ROMANTIC HERO IN CHILDE HAROLD'S PILGRIMAGE 2.1 Author - Character - Narrator: Degrees of Identification and Separation » 25 2.2 Author - Character Identification as Expression of Romantic Rebelliousness 28 2.3 Author - Character Separation as Expression of Romantic Escapism..33 2.4 The Typology of Escapism in CMlde Harold's Pilgrimage as Expression of Authorial Misanthropy 36 ten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleHypostases of the Byronic hero
dc.title.alternativeByron kahramanının belirli hipotezlerinin değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-11
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish literature
dc.subject.ytmByron
dc.subject.ytmHeroes
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmRomanticism
dc.identifier.yokid161836
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146194
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess