Öğrenen organizasyon modeli açısından özel okul işletmeciliğinin analizi
dc.contributor.advisor | Demirci, Kemal | |
dc.contributor.author | Yuca, Umut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:37:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:37:10Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613959 | |
dc.description.abstract | ÖZET Toplumların gelişmesinde ve kalkınmasında eğitim önemli bir göstergedir. Bu nedenle, eğitim devlet politikalarında önemli bir yere sahiptir. Toplum içinde yaşamı boyunca bireyler, formal ve informal çeşitli eğitim süreçlerinden geçerler. Devlet örgün ve yaygın eğitim olmak üzere eğitim faaliyetlerini düzenler. Birey kariyerinde devletin gözetiminde gerçekleşen eğitim sürecinin çok büyük etkisi vardır. Eğitimde en önemli işleve sahip olan kurum okuldur. İlköğretim, orta öğretim ve yükseköğretim genelde okul çatısı altında gerçekleşir. Okul, birey yaşamında ve kariyerinde önemli ve gerekli olan bilgi, beceri ve yetenekleri bireye kazandırır. Bu nedenle okulun niteliği ve etkin bir sisteme kavuşturulması önem kazanmaktadır. Özel okul işletmeliği yaptığı özverili çalışmalar ve öğrenciye kazandırıldığı başarılarla özel okul gerçeğini ortaya koymuştur. Özel okul işletmeciliğinin amacı, devletin eğitim faaliyetlerine destek olunması ve eğitim kalitesinin yükseltilmesi olarak belirtilmiştir. Ancak özel okullar devlet okullarıyla aynı müfredat çerçevesince işlevsel olarak aynı faaliyette bulunmalarına rağmen, serbest rekabet ortamında faaliyet gösteren bir işletme olarak yaşamlarını sürdürebilmeleri için kar sağlamak zorundadırlar. Özel okul işletmelerinin yaşamlarını sürdürebilmeleri için dolu kapasiteye ulaşmaları gerekir. Bunun için ise, okul imajının toplumda benimsenmesi ve basanlarının taktir edilmesi gerekmektedir. Özel okul işletmeciliğinin hem rekabet edilmesi hem de çekicilik olarak devlet okullarından ve rakiplerinden farlı özellikler bulunması ve dinamik bir yapıya sahip olması gerekmektedir. Öğrenen okul, paylaşılan bir vizyon ile ekip çalışmasına önem veren, yönetici-öğretmen-veli olarak öğrenen bir okul kültürü oluşturmayı, okulu ve başarıyı amaçlayan bir modeldir. Bu çalışmada öğrenen organizasyon modeli açısından özel okul işletmeciliği irdelenmiş ve özel okul işletmelerinde öğrenen organizasyon değerlerin varlığı ve potansiyeli analiz edilmiştir. | |
dc.description.abstract | VI ABSTRACT Education is a significant indication in the development and improvement of communities. Because of this, education has an important role in the government politics. In the social life individuals go through formal and informal education levels. The government arranges the educational activities which are formal and informal education levels that are under the supervision of the government have a great effect on the carreer of on individual. The most significant insditution in education is the school. Primary, secondary and higher education is usually gone through at the school. School helps individuals acquire necessory knowledge, talent and skills which they need for their life and carreer. Thus, the quality of school and that it gets an effective system is important. Privite school managements show the reality of private schools clearly via studies that make with a great self-devotion and via the achievements which they provide for the students. The objective of private school management was to support the educational activities carried out by the state and to improve educational quality in Turkey. However; although a private school does functionally the same activities as a state school does within the same cirruculum, private schools, as business enterprises getting active in an enviroment of free competition, have to make financial profit in order to be able to keep alive. Private school administrations have to complete their capaticy to stay alive. Therefore, the school image should be adopted by the society, and the success of the school should be appreciated. For that reason, it is necessary for private schools both to compete with state schools and to have same qualities which are more different and more influencive than a state school has. The learning school model aims to cause the school succeed in an active enviroment and to create a learning school culture by means of uniting everybody in school in a mutual vision, a holistic point of view and on understanding which gives importance to team work. In this study, private school administration was investigated throughly according to the learning organization model, and the existence of the learning organization variables was analysed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Öğrenen organizasyon modeli açısından özel okul işletmeciliğinin analizi | |
dc.title.alternative | According to the learning organization model private school administration analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Learning organizations | |
dc.subject.ytm | Learning schools | |
dc.identifier.yokid | 161577 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145869 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |