Sınıf öğretmenlerinin mesleki motivasyonlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Kütahya ili örneği
dc.contributor.advisor | Karaaslan, Ahmet | |
dc.contributor.author | Palamutçu, Devrim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:37:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:37:09Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613957 | |
dc.description.abstract | ÖZET Motivasyon, genel olarak canlıyı belirli bir amaca iten ve belirli bir noktaya doğru harekete geçiren, amaç gerçekleşinceye kadar gerilimi sürdüren ve hareketi devam ettiren, amaç gerçekleştikten sonra bir başka amaç için yeni hareketlenmeye yol açmak için gerilimi sona erdiren hareketlendirici güç olarak tanımlanabilir. Hakkında sayısız araştırmanın yapıldığı motivasyon olgusu, bireyin bir davranışı başlatmasını, sürdürmesini ve hedefine varmasını sağlayan; farklı davranışlar arasında seçim yapmasım etkileyen zihinsel ve çevresel süreçler bütünü olarak da tanımlanabilir. Motivasyon olgusunun ayrıntılı olarak incelendiği bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleki motivasyonlarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu amaçla çalışmada, önce motivasyon konusu kuramsal boyutlarıyla ortaya konulmuştur. Ardından da, sınıf öğretmenlerinin mesleki motivasyonlarını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla uygulamalı bir çalışma yapılmıştır. Bu kapsamda, Kütahya il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerine yönelik anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlan, sımf öğretmenlerine göre en öncelikli motivasyon faktör grubunun `Öğrencilerle ilgili faktörler` olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırmanın bulguları, sınıf öğretmenlerine göre motivasyon faktör gruplarının öncelik sıralaması ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir ilişki olmadığım da ortaya koymaktadır. | |
dc.description.abstract | VI ABSTRACT The term motivation is in general described as stimulating force causing the living ones to specific goals, directing them to the specific point, carrying on with tension and motion till the specifed goal being realized, ending the tension to lead up to new motion for another goal after the specifed goal realized. The motivation about which endless research are made, is also described as the whole mental and peripheral processes allowing and individual to start and to carry on a motion and to reach to the aim; affecting on individual to choose among different motion. The main purpose of this study, in which the motivation is examined in detail, is to establish factors which affect professional motivation of elementary school teachers. For that end, at first the motivation is conceptually analyzed in this study. Afterwards, in order to establish factors affecting the professional motivation of elementary school teachers, an empirical study is made. In this framework, a fieldwork towards those teachers working in Kütahya district's elementary schools is carried out. Findings of the study establish that the most important motivational factor by elementary school teachers is those factors related to students. The results of the study also refer that there is no meaningful connection between the priority order of motivational factor groups by teachers and sex variable. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin mesleki motivasyonlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Kütahya ili örneği | |
dc.title.alternative | The determining the factors effecting professional motivations of the teachers in primary schools: Kütahya sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 161632 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 146179 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |