Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Recep
dc.contributor.authorYilmaz, Yalçin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:08Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:08Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613951
dc.description.abstractÖZET Çağımız, tarihsel birikimlerle birlikte yeni bazı süreçlere girmiş ve modernleşme hayatı yeniden biçimlendirmiştir. Kendisine özgü yapısı nedeniyle toplumların yaşamım bireyselliğe ve bireyselliği faydacılığa eklemleyen, üretim ilişkilerin sıklığı nedeniyle tüketime yönlendiren bir biçimlendiriş. Bunun için kitleleştiren ama aynı zamanda genel olarak söylenmesi gerekirse, yaşam şartlarını ve standardım kolaylaştırıp yükselten modernleşme, elbette insanların hayata bakışlarını sistematik bir hale getiren değer yargılarım da değiştirecektir. Estetik ve etik değer yargılan da bu yargılardandır. Düzenlenen güzellik yarışmalarına katılan kadınlara yüklenilen kimlikler, roller ve buna bağlı yeni anlamlar bunu doğrulamaktadır. Yerel kriterler yerine evrensel söylemi ile güçlü kültürün kriterleri konulmuş, kadına olması gereken işaret edilmiş, sonuçta da hem erkeğin hem de kadının bu yolla beğeni yargısı değişikliğe uğratılmıştır. İletişimin enformasyon alış verişinden nispeten uzaklaşarak, kültür aktarımına ve betimine yönelmesi, söz konusu ettiğimiz değişimi hızlandıran medya yapılarının doğmasına neden olmuştur. Güzellik yarışmaları bu tür aktarımların ve bundan kaynaklanan değişimlerin gerçekleştirimidir.
dc.description.abstractVI ABSTRACT Our age has incorporated novel processes into its body having absorbed historical accumulations; modernisation and the re-shaping effect on life. With its unique structure modernisation seams social life to individualism and individualism to pragmatism. In sum, re-directs all to consumerism through a web of production relations. Thus, the massifying modernism, while in general facilitates life conditions and improves living standards, changes public value judgements which constitute the systematic human outlook on life. Aesthetics and ethics judgements are such value judgements. The new identities, roles and related meanings attached to the female candidates of the beauty contests justify this view. Local criteria have been replaced by the ones of mainstream culture, women have been assigned roles and as a result the value judgements of both men and women have been changed. Communication distracted from information exchange and re-directed to cultural transfers and consumption of cultures resulted in the birth of new media institutions which give a faster pace to such transformations. Beauty contests are the realisation of such exchange and the resultant transformation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleEstetik ve ahlaki açıdan toplumsal değişmenin bir göstergesi olarak güzellik yarışmaları
dc.title.alternativePresenting beauty contest based on appearance and moralty a representation of a changing society
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBeauty
dc.subject.ytmCompetitions
dc.subject.ytmAesthetics
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmValue judgment
dc.subject.ytmModernization
dc.subject.ytmSocial change
dc.subject.ytmBeauty contest
dc.identifier.yokid161617
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145872
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess