Show simple item record

dc.contributor.advisorSevim, Şerafettin
dc.contributor.authorKarayel, Seçil
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:01Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:01Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613922
dc.description.abstractÖZET Artan rekabet koşullarında ticari ve ekonomik akımların yeniden yapılanma içerisinde olduğu günümüzde, güçlü markalar yaratmanın önemi sürekli rekabet halinde bulunan iş dünyasında daha fazla hissedilmektedir. Rakiplerin benzer ürünlerle, hatta daha iyileriyle pazara girmelerinin an meselesi olduğu, teknolojinin çok kısa zamanda el değiştirip yaygınlaştığı, mal ve hizmetlerin birbirine çok benzediği bir ortamda rekabet gücünü belirleyici etkin bir silah olarak karşımıza marka kavramı çıkmaktadır. Bugün özellikle tekstil ve konfeksiyon sektörü başta olmak üzere ülkemizde pek çok firma fason üretim yapmaktadır. Bu durum ihracattan alman katma değer payının düşmesine neden olmaktadır. Önceleri uluslararası pazarda mal satmanın en önemli koşulu, o malı en düşük maliyetle üretmek iken, bugün fiyat unsurunun yanı sıra, kalite ve marka yaratma unsuru da önem kazanmıştır. Bu çalışmada Türk hazır giyim sektörünün, uluslararası pazarda rekabet edebilmesi için, marka oluşturma süreci ele alınmıştır. Türkiye hazır giyim sektörü, kalite ve moda unsurlarına marka unsurunu ekleyerek, doğru stratejiler geliştirirse, uluslararası pazarda, moda ve markasıyla etkin bir güce sahip olacaktır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT The importance of creating effective brands is perceived more in the business area because of today's increasing rivalry conditions where commercial and economical trends are in a reconstruction period. We are facing with - the brand - an effect, which is determining the rivalry power in an environment such that rivals are participating in the market with the similar a better product, technology is changing its owners and becoming widespread, properties and services seem like each other. Today, especially textile and confection sectors are coming first, so many firms are producing phony products. This causes the value added lot's being low which is gained from exportation. Before, the most important provision to sell the property in the international market was to produce that property in the lowest price, but today at the same time with the price condition, quality and creating brand factors have been getting importance. In this study, Turkish ready - mode cloths sector's brand creating strategies for the rivalry in the international market is studied. Turkish ready - made clothes sector, it improves correct strategies - will have an effective power with its fashion and brand by adding brand factor to the quality and fashion factor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHazır giyim sektöründe marka oluşturma ve bir işletmede inceleme
dc.title.alternativeIn ready-mode cloth sector, brand creating and analysis in a company
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmInternational competition
dc.identifier.yokid161114
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145880
dc.description.pages227
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess