Show simple item record

dc.contributor.advisorErgin, Hüseyin
dc.contributor.authorHopanci, Şilem
dc.date.accessioned2021-05-07T09:36:58Z
dc.date.available2021-05-07T09:36:58Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613908
dc.description.abstractÖZET Reklam, pazar ile gerekli iletişimi ve bilgi akışını sağlayabilmek, kişilerin satın alma kararlarını-- etkileyebilmek ve onları, kendi ürünlerini satın almaya ikna edebilmek için işletmelerin yaygın olarak başvurdukları en önemli tutundurma araçlarından biridir. İşletmeler, reklam mesajını reklam araçları ile tüketicilere ulaştırmakta ve bu sayede tüketici tercihini etkileyerek, tüketici talebini arttırmaya çalışmaktadırlar. Tüketicilerin satın alma davranışları ve reklam araçları arasındaki ilişki zinciri açısından bakıldığında, iletişim kurma yönünün ağır bastığı görülmektedir. Buna göre tüketici, gerek malın niteliklerine gerekse markaya ilişkin bilgileri, başta reklam araçları olmak üzere çeşitli bilgi kaynaklarından edinmektedir. Reklam araçlarının her birinin özelliklerinin farklı olması, tüketicilerin reklam araçlarından farklı şekillerde etkilenmelerine neden olmaktadır. Dikkat çekme, ilgi uyandırma ve istek yaratma, satın alma davranışını gerçekleştirme bakımından reklam araçlarının her biri tüketiciler üzerinde farklı etkiye sahiptir. Yapılan araştırma sonucunda malı satın alma yönünde tüketicileri en çok etkileyen reklam aracının televizyon olduğu, tüketiciyi ikna ederek malı satın alma davranışına yönelten en etkili reklam aracının ise satış yeri reklamları olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında tüketicilerin güvenilir olduğuna inandıkları reklam aracından etkilenerek ikna oldukları ve satın alma davranışını gerçekleştirdikleri saptanmıştır. ¦t Tüketicilerin algılamaları, öğrenmeleri, güdülenmeleri, tutumları ve kişilikleri üzerinde etkili olabilecek; malın sat ın alınmasını destekleyecek reklam araçları tercih edilmelidir.
dc.description.abstractVI ABSTRACT Advertisement is one of the most important means of existence of the companies which they mostly apply in order to provide the necessary communication and passing information with the market, affect people's decision while buying and persuade them to purchase their own products. The companies have the consumers get their advertisement messages by means of advertisement and so try to increase the demands of the consumers by affecting their preference. Having this communication seems to be influential when we look at the attitudes of the consumers and the relations between the means of advertisement. With regard to this, the consumer gets the information about the qualities of the goods and trademark from different sources but firstly from the means of advertisement When the means of each advertisement have different features it affects consumers in different ways. Each means of advertisement has a different impact on consumers in terms of drawing attention, arousing interest and desire to buy. According to the researches made, it appears that with regard to purchasing the goods TV is one of the most effective means of advertisement on consumers and the advertisement of the sales places which are the most effective on consumers by motivating and persuading them to buy the products. Apart from this it has been proved that consumers buy the products as they are greatly affected and persuaded by the means of advertisement which they believe reliable. Means of advertisement which can I have a great effect on consumers perception, motivation, learning, attitudes and personalities and which will increase the purchase of the goods should be preferred.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin satın alma davranışları üzerinde reklam araçlarının etkileri ve İskenderun Deniz Üs Komutanlığı`nda uygulama
dc.title.alternativeThe impression of advertising instruments over the buying behaviour of consumers and the application in İskenderun Naval Base Command
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHatay-İskenderun
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmMilitary units
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising instruments
dc.identifier.yokid161839
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146196
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess