Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Kemal
dc.contributor.authorOtaci, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-07T09:36:57Z
dc.date.available2021-05-07T09:36:57Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613902
dc.description.abstractÖZET 1980' li yılların ardından iş dünyasında oluşan rekabet koşullan işletmelerin maliyetlerini düşürecek ve devamlılıklarını arttıracak yeni yollar aramasına sebep oldu. İşletmeler rekabeti kaliteyi arttıracak ve maliyetlerini düşürecek yeni yöntem olarak Toplam Kalite Yönetimi (T.K.Y.) uygulamalarını inceleyerek uygulamaya başladı. Kamu kurumlan da bu gelişmelerden ve vatandaşlardan gelen talepler doğrultusunda T.K.Y' ni uygulamaya başladılar. Vergi mükelleflerinde gelen talepler doğrultusunda Maliye Bakanlığı' da Toplam Kalite çalışmalarına başlayarak, Vergi Daireleri Otomasyon Projesini (VEDOP) hayata geçirmiştir. VEDOP uygulaması ile vergi dairelerinin iş süreçleri tekrar düzenlenerek uygulamaya konulmuştur. Yüksek Lisans Tezi olarak yaptığım çalışmada Maliye Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan VEDOP' un Vergi Sürecine etkileri incelenerek, katma değer yaratmayan süreç adımlarının değiştirilme yollan tespit edilmeye çalışılacaktır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT The competitive condition in business world in 1980's caused companies to seek for new ways to decrease their cost and to survive. These companies, started to apply Total Quality Management (T.Q.M.) processes as a new means of decreasing the cost and increase their quality and competitiveness. Public institutions have also started using T.Q.M. due to these tendencies and public demands. On the strength of demands from the tax payers, the Ministry Of Finance has started T.Q.M. studies and thus has established the Tax Offices Automation Project (T.O.A.P.). By means of T.O.A.P, the processes of tax offices have been re evaluated and re established. Within this Masters study, the effects of T.O.A.P. on tax processes in İnegöl Tax Office, and finally the ways to change the dealings which don't provide any utility have been analyses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde süreç odaklı toplam kalite yönetimi (İnegöl vergi dairesi müdürlüğü örnek olay çalışması)
dc.title.alternativeThe aggregate Quality Management in business by focused process (A sample event work of İnegöl tax office)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmProcess management
dc.identifier.yokid161202
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145889
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess