Show simple item record

dc.contributor.advisorDevelioğlu, Kazım
dc.contributor.authorKaplan, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-07T09:36:57Z
dc.date.available2021-05-07T09:36:57Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613901
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın temel amacı Kütahya'daki bankalarda çalışanların transaksiyonel liderlik yaklaşımı ve transformasyonel liderlik yaklaşımına ilişkin değerlendirmelerini ortaya koyarak bu yaklaşımların iş tatmini ve yenilikçilik üzerindeki etkisini açıklamaktır. Bankalar açısından yöneticilerin çalışanlarına olan yaklaşımları çok büyük önem taşımaktadır. Şüphesiz bu yaklaşımlar çalışanların iş tatminlerim ve yenilikçiliklerini arttırmayı amaçlamaktadır. Transaksiyonel liderlik yaklaşımı örgüt içi ve dışındaki değişime adaptasyon yerine durağanlığı sağlamayı ve halihazırdaki prosedürleri işletmeyi amaçlayan, geleneksel olarak nitelendirebileceğimiz bir liderlik yaklaşımıdır. Transformasyonel liderlik yaklaşımı ise geleceğe, yeniliğe, değişime ve reforma dönük bir liderlik tarzıdn- ve 21.yy liderlik yaklaşımlarından en yaygın olarak kullanılan yaklaşımlardan biridir. Araştırmamızda bankalarda çalışanların değerlendirmeleri üzerinde durulmuştur. Veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Çalışmada transaksiyonel ve transformasyonel liderlik yaklaşımları ile ilgili sorular MLQ (Çok Boyutlu Liderlik Anketi) den çalışanların cevaplayacağı şekilde derlenmiş, iş tatmini ve yenilikçilik ile ilgili sorular araştırmacı tarafından düzenlenmiştir. Araştırmaya Kütahya' da faaliyet gösteren 10 bankadan 8' i katılmıştır. Çalışmanın hipotezlerini analiz etmek için korelasyon ve çoklu regresyon testleri ile Mesti kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında Kütahya' da bankacılık sektöründe çalışanların iş tatminlerinde transaksiyonel liderlik yaklaşımının transaformasyonel liderlik yaklaşımından daha etkili olduğu sonucuna varılırken, yenilikçilik üzerinde herhangi bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Öte yandan çalışanların eğitim durumları bu yaklaşımların bankalarda etkili bir şekilde uygulanmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu bulgular ışığında bankalarda yöneticiler çalışanlarını tanımalı ve hangi liderlik yaklaşımında daha etkili sonuçlar alacağını bilmelidir. İyi bir lider astım çalıştırmasını bilen ve bunu uygulayandır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT The main purpose of this study is to explain the effects of transactional leadership approach and transformational leadership approach on job satisfaction, and innovation by bringing up the business enterprise worker's evaluation about these approaches at the banks in Kütahya. For business enterprises the leadership approach has great importance which is applied to workers by their administrators. It is clear that these approaches has affects on job satisfaction and innovation. Transactional leadership approach is the one that we can define as a kind of traditional leadership style trying to maintain stability in the company ahead of adapting changes. Transformational leadership approach is the most important one in the 21st century leadership styles which aims to make innovation, changes and reforms in the company. In our study the evaluations of the workers are the most important thing that we are trying to get. In the study questions which are about transactional and transformational leadership were taken from MLQ (Multifactor Leadership Questionnaire) and questions about innovation and job satisfaction were prepared by researcher. The data of the study has been collected by 8 banks of 10 which are active in Kütahya. To analyse the hypotheses of the study correlation, poly regression and /-Tests has been used. According to the results of this study we can say that transactional leadership is more effective than transformational leadership on job satisfaction at the banks in Kütahya but we can' t say this on innovation. On the other hand educations of the workers has a great importance to adapt this leadership appoaches in the Banks. In the light of these results leaders must recognise their workers better and must know the leadership sytle which is effective in their banks. Good leader is the one that who knows to make subordinates work harder and the one that implement this.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTransaksiyonel ve transformasyonel liderlik yaklaşımlarının iş tatminine ve yenilikçiliğe etkisi: Kütahya bankacılık sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeThe effects of the transactional and transformational leadership approaches on job satisfaction and innovation: A study on the banks in Kütahya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmInnovative
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBanking sector
dc.identifier.yokid161300
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145848
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess