Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdakul, Müberra
dc.contributor.authorKiraci, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:36:51Z
dc.date.available2021-05-07T09:36:51Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613877
dc.description.abstractÖZET Dünyamızda, özellikle son çeyrek asırdan bu yana gelişen bilişim teknolojileri, bireylerin ve işletmelerin, toplumsal ve ekonomik faaliyetlerini değişime uğratmıştır. Bilişim teknolojilerinin üretim ve tüketim yapısına yapmış olduğu katkılar, işletmecilik anlayışım köklü bir şekilde değiştirmiştir. İşletmelerin dışa açılan pencereleri olan pazarlama, yaşanan bu dönüşümde önemli bir konuma sahip olmaktadır. Pazarlama eylemlerinin işletmecilikte önemli bir yere sahip olması, öte yandan tüketicilerin teknolojiyi kullanarak tüketim eylemlerinde bulunması, sanal pazarlama kavramının doğmasına neden olmuştur. Sanal pazarlamanın önemli bir bölümü olan sanal alışveriş ise; sanal pazaryerlerinde, işletmeler ve tüketiciler arasında iletişim kurulması, kimi ürünlerin değişim eyleminin çevrim içi olarak yapılabilmesidir. Ülkemizde sanal pazaryerlerinde yapılan alışverişin durumunu belirtmek için yapılan bu çalışmada, sanal alışveriş yapan tüketicilerin özellikleri, sanal alışveriş tercihleri ve sanal pazaryerlerini tercih etme nedenleri ortaya konmaktadır. Öte yandan, sanal alışveriş yapmayan tüketicilerin özellikleri ve sanal pazaryerlerini tercih etmeme gerekçeleri de belirlenmektedir.
dc.description.abstractVI ABSTRACT In our world, data processing technologies which have developed especially for the last quarter century, have altered the social and economic activities of the individuals and enterprises. The contributions that data processing technologies made on the structure of production and consumption have radically changed the perception of management. Marketing which is considered as the drop-down windows of enterprises has an important position in this transformation. The fact that marketing activities play an important part in management, on the other hand consumption activities of consumers by using technology have brought about the genesis of virtual marketing concept. As a considerable part of virtual marketing virtual shopping is; the accomplishment of the communication between enterprises and consumers and the possibility of the exchange of some products on line in virtual marketplaces. In this study which aims to express the condition of the shopping done in virtual marketplaces, the features of consumers doing virtual shopping, the options of virtual shopping and the reasons of the preference of virtual marketplaces are emphasized. On the other hand, the features of the consumers not doing virtual shopping and their reasons for not prefering the virtual marketplaces are also defined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSanal pazarlamanın işleyişi ve tüketiciler tarafından değerlendirilmesine ilişkin bir uygulama
dc.title.alternativeThe operation of virtual marketing and an application concerning the evaluation consumer's appreciation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid179958
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid161091
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess