İlköğretim kurumlarına klinik denetim modeli önerisi
dc.contributor.advisor | Sevim, Şerafettin | |
dc.contributor.author | Koruç, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:36:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:36:46Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613852 | |
dc.description.abstract | ? Denetim ? kavramına yönelik olarak geliştirilen düşüncelerin büyük birçoğunluğu, öğretmenlerin eğitim alanındaki gelişmelerini sağlamak üzere uzmanyönlendirmelere ihtiyaç duydukları varsayımı üzerine kurulmuşlardır. Denetimin temelamacı, öğretme-öğrenme ortamının geliştirilmesine yönelik olarak denetçi ile öğretmenarasında bir etkileşim yaratmaktır. Diğer taraftan denetçi, devlet tarafından eğitimpolitikalarına yönelik olarak çıkartılan kanunların uygulanmasını da sağlamak zorundadır.Bu durum ise bir takım problemleri beraberinde getirmektedir. Bu problemlerden dolayıdenetçiler ve öğretmenler arasında bazı engeller ortaya çıkmaktadır. Klinik denetim ileyeni bir değerlendirme kavramı ortaya çıkmıştır. Klinik denetim, denetim rollerinin,gözlem öncesi, gözlem ve gözlem sonrası safhalarda hem öğretmen hem de denetçitarafından paylaşılması gerektiği düşüncesinden hareket etmektedir. Gözlem öncesigörüşme safhası, denetim sürecine yönelik olarak öncelikli konuların görüşülmesinikapsamaktadır. Gözlem safhası, öğretmenlerin performanslarını değerlendirmek üzere?bilgilerin kaydedilmesi? şeklinde tanımlanabilir. Ve son olarak gözlem sonrası görüşmesafhası, öğretmenlere yönelik olarak çıkarımlarda bulunabilecekleri dönüt sağlamafaaliyetlerini içerir.Bu çalışma, ilköğretim öğretmenlerinin denetim ve Türkiye'deki mevcut denetimsistemi hakkındaki algılarını tespit etmek ve ilköğretim kurumları için klinik denetimtemelli bir model önerisi sunmak üzere gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılanöğretmenlerin çoğunluğu, mevcut sistem içerisinde uygulanmakta olan değerlendirmeetkinlikleri karşılıklı etkileşim için uygun olmadığını ve teknolojik gelişmelerin veelektronik posta ile haberleşmenin gözlem sonrası görüşme safhası için kullanılabilirözellikte olduğunu belirtmişlerdir. Bu model ile ayrıca Türkiye için video-konferansdestekli klinik denetim modeli sunulmaktadır. Önerilen modelde, gözlem öncesi görüşmesafhası, denetçinin ve öğretmenin birlikte yer aldıkları teknoloji destekli bir ortamdagerçekleşmektedir. Gözlem safhası sürecin doğal ortamı olan sınıf içerisindegerçekleşmektedir. Gözlem sonrası görüşme safhası boyunca da öğretmenlerin denetimsürecine ilişkin görüşlerini bildirmek üzere denetçiler ile elektronik posta vasıtasıylailetişim kurmaları öngörülmektedir. | |
dc.description.abstract | Most ideas about the term ? supervision ? have been based on the assumptionthat teachers need professional guidance for their educational development. The overallpurpose of supervision is to create an interaction between supervisor and teacher toimprove teaching-learning situation. On the other hand, supervisor must ensure theimplementation of laws stipulated by the state on educational policy. This presents a setof problems. Because of these problems there are some barriers between teachers andsupervisors. Clinical supervision has given us a new concept of evaluation. Clinicalsupervision operates on the belief that supervision roles must be shared by both teachersand supervisors during pre-observation, observation and post-observation stages. Pre -observation stage involves meeting for a briefing about the priority issues of thesupervision process. Observation stage involves ? recording the data ? for evaluating theteachers? performance. And finally post-observation stage involves giving anevaluative feedback to teachers.This study has been done to determine what teachers think about the termsupervision and supervision system in Turkey and propose a supervision model basedon clinical supervision for primary schools. The majority of teachers reported that thepresent evaluation stage is not available in person-to-person interactions andtechnological developments and e- mailing should be used for the post-observationstage of clinical supervision. This study also introduces the concept of clinicalsupervision supported by video-conferencing system. In this model pre-observationstage takes place in a technological developed way in which the supervisor and theteacher take parts. The observation stage takes place in it?s natural atmosphere : inclassroom. During the post-observation stage teachers and supervisors e-mail aboutthe evaluation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim kurumlarına klinik denetim modeli önerisi | |
dc.title.alternative | Clinical supervision model proposal for primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 147818 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 185991 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |