Show simple item record

dc.contributor.advisorSevim, Şerafettin
dc.contributor.authorVatansever, Kemal
dc.date.accessioned2021-05-07T09:36:43Z
dc.date.available2021-05-07T09:36:43Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613843
dc.description.abstractGünümüzde özellikle bilgi ve iletişimde yaşanan köklü dönüşüm ve değişimlerişletmelerin faaliyet alanlarını ulusal pazarlardan uluslar arası pazarlara doğru kaydırmıştır.Uluslar arası pazarlarda başarılı olamayan işletmelerin ulusal pazarlarda da başarılı olmasızordur. Globalleşme ile birlikte işletmeler planlama işlemlerinde üretim odaklı olmaktan çıkıpmüşteri odaklı hale gelmiştir. Ağır rekabet ortamlarında doğru malı, doğru zamanda, doğruyere en etkin ve en verimli bir şekilde ulaştırmak şirketlere büyük rekabet avantajısağlamaktadır. Lojistik kavramı da işte bu noktada önem kazanmaktadır. Uluslar arası kabulgören tanımda lojistik, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere, hammaddelerin başlangıçnoktasından, ürünün tüketildiği son noktaya kadar olan tedarik zinciri içindeki malzemelerin,servis hizmetlerinin ve bilgi akışının etkili ve verimli bir şekilde her iki yöne doğrutaşınmasının ve depolanmasının planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi faaliyetleridirşeklinde tanımlanmaktadır.şletmelerin lojistik faaliyetlerine dış kaynak (outsourcing) kullanmak suretiylegerçekleştirdikleri faaliyetler üçüncü parti lojistik (3PL) olarak adlandırılmaktadır. Yapılanaraştırmalar işletmelerin maliyetleri azaltmak, ana yetkinliklere odaklanmak, esnekliğiartırmak, lojistik faaliyetleri için sermaye harcamalarını azaltmak, lojistik faaliyetlerinin dahauygun raporlanmasını sağlamak, bilişim teknolojilerinin kullanılmasını sağlamak, kaliteyiartırmak, dış pazarlarla bağlantı kurmak ve yüksek düzeydeki bilgi ve beceri ihtiyacınıazaltması gibi nedenlerden dolayı üçüncü parti lojistik faaliyetlerinden yararlanmakistediklerini göstermiştir.şletmelerde gerek dış kaynak ihtiyacının belirlenmesinde gerekse tedarikçilerindeğerlendirilip seçilmelerinde en büyük rolü üst kademe yöneticiler oynamaktadırlar. Üçüncüparti lojistik seçimi yapılan görüşmeler ve bir dizi süreç ile sonuçlanır. Bu süreç genellikle 5adımdan oluşmaktadır; dış kaynak ihtiyacının belirlenmesi, mümkün olan alternatifleringeliştirilmesi, tedarikçinin değerlendirilmesi ve seçimi, hizmetin yürürlüğe girmesi ve devameden hizmetin değerlendirilmesi adımlarıdır.
dc.description.abstractToday, fundamental transformations and changes experienced especially ininformation and communication sectors have shifted the activity field of the enterprises fromnational markets to international ones. It is more difficult for the enterprises that areunsuccessful in the national market to prosper in the international markets. Withglobalization, the enterprises have ceased to be product-centered and became consumer-centered. In the heavy competitive atmosphere, delivering the exact good to the exact locationon the exact time in the most efficient and productive way brings the enterprises importantcompetitive advantage. At this point, the concept of logistics is important. In theinternationally accepted definition, logistics is defined as the planning, implementation andcontrol activities of the efficient two-way delivery and storage of the materials, services andinformation flow in the supply chain spreading from the start point of the raw materials to thefinal point where products are consumed.The activities that the enterprises perform by using outsourcing in their logisticsactivities are called third party logistics (3PL). The research carried out indicates that theenterprises would like to benefit from third party logistics activities due to the reasons such asreducing the costs, focusing on the main activities , increasing the flexibility, reducing thecapital expenses for logistics activities, reporting the logistics activities in a more appropriateway, providing the use of information technologies, increasing quality, making connectionswith the foreign markets and lowering the need for higher level information and ability.In the enterprises, executive managers play the major role in both determining theoutsourcing and assessing and selecting the suppliers. The selection of third party enterprisesis concluded with the negotiations and a series of processes. This process usually consists of 5steps; determining the outsourcing, developing the possible alternatives, assessing andselecting the suppliers, applying the service and assessing the ongoing service.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜçüncü parti lojistik işletmelerinin hizmet kalitesinin ölçümü üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeAn Investigation about measuring service quality of third party logistics enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147801
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid185984
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess