Kütahya`daki okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan oyun ve spor programlarının incelenip değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Göral, Mehmet | |
dc.contributor.author | Güven, Güvenç | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:36:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:36:34Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613800 | |
dc.description.abstract | KÜTAHYA'DAKİOKUL ÖNCESİ Tİ KURUMLARINDA UYGULANANEĞİ MOYUN VE SPOR PROGRAMLARININ İNCELENİ DEĞP ERLENDİ LMESİRİGüvenç GüvenÖZETOkul öncesi eğitimde hareket eğitimin dolaylıolarak spor ve oyun programları nnıgerek erken dönem çocuk gelişiminde gerekse sosyal açı önemi çok büyüktür.danAraşrmamı daha çok Kütahya ilinde okul öncesi eğtı z itimi kurumları uygulanmakta olanndaşoyun ve spor programları inceleyerek mevcut sorunları tespitini amaçlamı r.nı n tıAraşrmanı evrenini 2006 yında Kütahya ilindeki ilköğtı n lı retim okulları bağ 38 ana sı fına lı nışve 3 özel anaokulunda çalı okul öncesi öğan retmenleri oluşturmaktadı Araşrmanır. tı nörneklemini ise 41 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadı Bu araşrmada okul öncesir. tıretmenlerinin görüş anket yöntemi ile belirlenmiş İöğ leri tir. statistikû test yöntemi olarak kişkare testi (Chi-Square) ve çapraz tablolama (Cross-Tabulation) yöntemleri uygulanmı r.tıYüksek lisans tezi olarak hazı ğ z bu çalıı şrladımı mada mevcut tüm sorunlar veşşı tısorunları çözümlerine yönelik bir sonuca varın lmaya çalılmı r. Mevcut oyun ve sporprogramlarıiçerik, uygulama, materyal, fiziki ortam yetersizliğ ve çeş etkenler sebebiylei itligerektiğ gibi bilimsel ilkeler ığşıı nda uygulanamamaktadı Uygulamadaki eksikliki r.programı kendi yetersizlikleri ile bir araya geldiğn inde de oyun ve sportif faaliyetlere bağlıeğ sürecinin aksadıığdikkati çekmektedir.itimTüm bunlara ilave olarak okul öncesi öğretmenlerinin oyun ve spor uygulamalarıalanındaki alt yapıyetersizlikleri ve diğ öğer retmenlerle ve konunun uzmanları gerekliylakoordinasyonu sağlayamamasıproblemleri derinleştirmektedir.Araşrmamın son bölümünde mevcut problemlerin giderilmesine iliş somuttı zı kinöneriler getirilmekte ve gözden kaçan kımlar ortaya konmaktadısı r.Konuyla iliş araşrma ve uygulama Kütahya'daki okul öncesi eğ kurumlarıkili tı itim ndagerçekleş tir.miş | |
dc.description.abstract | THE EVALUATION AND ANALYSIS OF GAME AND SPORT PROGRAMSAPPLIED IN PRE-SCHOOL EDUCATION INSTITUTIONS IN KÜTAHYAGüvenç GüvenABSTRACTCalisthenics education, indirectly sport and game programs, is very importantfor both early childhood development and society in pre-school education. The aim ofthis study is to analysis the games and sport programs which are applied in pre-schooleducation institutions in Kütahya and to determine the existing problems. The total fieldunder survey is the teachers who work in 38 nursery school classes dependent on theprimary schools in Kütahya in 2006 and 3 private nursery schools. The sampling of thisstudy consists of 41 pre-school teachers. In this study the views of the teachers aredetermined with survey method. Chi-Square test and Cross-Tabulation are used asstatistical test method.In this master thesis, we tried to come to a conclusion for the existing problemsand their Solutions, it was determined that present games and sport programs cannot beapplied with scientific principles because of content, application, material and physicalenvironment insufficiency and when these come together with the program's owninsufficiency it was determined that the educational period related to the sport cannot beachieved successful.In addition to the elements above the deficiency of the pre-school teachers in thefield of game and sport applications and the pre-school teacher' lack of coordinationwith the other teachers and the experts of the subjects are getting worse the problems.In the last section of the study some concrete proposals about the problems arepresented as a solution.The investigation and application was realized in the pre-school educationinstitutions in Kütahya. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Kütahya`daki okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan oyun ve spor programlarının incelenip değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation and analysis of game and sport programs applied in pre-school education institutions in Kütahya | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 154802 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190001 | |
dc.description.pages | 190 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |