dc.contributor.advisor | Kalkavan, Arslan | |
dc.contributor.author | Aydin, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:34:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:34:52Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613349 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; Kütahya ilinde ilköğretim 1. Kademe de öğrenim gören on yaşgrubu çocukların TGMD- 2 testine göre motor gelişim düzeylerinin araştırılmasıdır.Araştırmaya Kütahya İli, İlköğretim I. Kademe 10 yaş grubu öğrencilerinden (20 basketbolerkek-20 basketbol kız-20 hentbol erkek-20 hentbol kız-20 voleybol erkek-20voleybol kız)toplam 120 sporcu denek olarak katılmıştır. Deney grubunda bulunan çocuklar TGMD-II testinegöre lokomotor ve obje kontrol testlerinden geçirilmiştir.Ölçümler sırasında; temel lokomotor beceriler (koşu, galop, sek sek, sıçrama, durarak uzunatlama, kayma,), obje kontrol becerileri, (durarak top sürme, sopayla vurma, yakalama, topa ayaklavurma, bel seviyesi üzerinde atış, bel seviyesi altından atış) çocukların hepsine ikişer tekrar halindeuygulatılarak yapılan puanlama sonucu başarılı olduğu ve olmadığı beceriler belirlenmiştir.Kriterlerine göre başarılı oldukları becerilere 1, başarısız olduklarına ise 0 puan verilerek toplamdakipuanı ile o beceriye ait başarı durumu belirlenmiştir.Verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Gruplararasındaki farklılıkları bulmak amacı ile çok yönlü annova ve tukey testleri uygulanmıştır(p<0,05). Çalışma sonuçları, uygulanan TGMD II testine göre cinsiyete, spor dalına, spor dalınave cinsiyete bağlı olarak deneklerin temel lokomotor, obje kontrol ve TGMD Toplam Puandüzeyleri arasındaki farkların önemli olduğunu göstermiştir (p<0,05). Bu araştırma sonuçları iletemel hareketler dönemini tamamlayıp sportif hareketler dönemine geçiş evresinde bulunançocukların temel motorik özelliklerinin cinsiyete ve spor branşlarına göre belirlenmesi ve hembranşlar arası hem de cinsiyetler arası farklılıkların saptanması amaçlanmıştır. TGMD II testiuygulanarak sporcu çocuklar arasında cinsiyete ve branşlara bağlı olarak temel motoriközelliklerin gelişmesi gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is being investigated the motor development levels of the 10 agegroupchildren in Kütahya City. 120 children (20 girl basketball player-20 boy basketballplayer-20 girl handball player-20 boy handball player- 20 girl volleyball player- 20 boyvolleyball player ) participated as test subject from Kütahya City, First Stage Primary SchoolStudents. The participant children in the experiment group are subjected to loco motor andobject control tests according to the TGMD ?II test. During the measurements; the objectcontrol abilities, (Hitting the motionless ball with a stick, Standing dribbling, Catching, Hittingball by foot, Throwing from upper level of the waist, Throwing from lower level of the waist)and fundamental loco motor abilities (running, hopping, jumping, standing broad jumping,sliding, gallop) are performed by the hole participants by repeating twice and the successful orunsuccessful abilities they have are determined. With the final score evaluated by giving ?1?point for the abilities they were successful and by giving ?0? point for the abilities they wereunsuccessful, the achievement level for that ability is obtained.SPSS statistical package program used for data analysis. To find the difference betweenthe groups multi-faceted Annova and Tukey tests were applied (p<0,05).Study Results, showthat according to the TGMD II test there are important differences between gender?s locomotor,object control and the level of TGMD Total Scores depending to the gender, sport branch, alsogender and sport branch (p<0,05).With the help of study results, defining the fundamentalmotoric features with respect to personal abilities, sexualities and the branch of the children,who complete the basic motions term and take place in the transition period to the sportivemotions term, will have a great contribution in canalizing them to the particular sport branches.To Performing TGMD II test for athletes children depending on gender and sport branch basicmotoric features have been observed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Kütahya ilinde salon sporlarında müsabakalara katılan ilköğretim I. kademe 10 yaş grubu öğrencilerinin TGMD-II testine göre motor gelişme düzeylerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Invistigate the motor development levels of the first stage primary school 10 age-group students who participate indoor sports in Kütahya city | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Volleyball | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sport competitions | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Motor development | |
dc.subject.ytm | Tukey test | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Basketball | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 345050 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240472 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |