Show simple item record

dc.contributor.advisorSevim, Şerafettin
dc.contributor.authorYardim, Ersin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:34:42Z
dc.date.available2021-05-07T09:34:42Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613309
dc.description.abstractİş dünyasının sürekli değişim gösteren ve sürekli gelişen mesleklerinden birisi de muhasebecilik mesleğidir. Muhasebe mesleğinde başarılı olunması okullarda iyi bir teorik eğitim verilmesinin yanında verilen eğitimle paralellik gösteren bir beceri eğitim ile ilgilidir. Beceri eğitimde gerçekleştirilen uygulamaların başarılı olması okullarda verilen bilgilerin güncel ve uygulanabilir olmasıyla ilgilidir.Muhasebe eğitiminin güncel olmasını sağlamak için Ortaöğretim düzeyinde yeniden yapılandırılma çalışmaları başlamış ve ?Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP)? uygulamaya konulmuştur.MEGEP'in uygulanmaya başlanması sonrasında ilk beceri eğitime giden öğrencilere ve bu öğrencilere beceri eğitim yaptıran işverenlere MEGEP'in değerlendirilmesine yönelik bir anket uygulanmıştır.İşverenler MEGEP sonrasında öğrenci niteliklerinde artış olduğunu düşünmektedir. İş dünyasında bu proje ile ihtiyaç duyulan nitelikli eleman ihtiyacının karşılanacağı beklentisi oluşmuştur.MEGEP projesi ile okullarda öğrencilerin teknoloji ve diğer araç gereç ihtiyaçları karşılanmış, modüler sistemle de öğrencilerin güncel bilgi ihtiyaçları karşılanmaya çalışılmıştır. Sosyal ortaklarla yapılan çalışmalar sonucunda öğrencilerin meslek seçiminde ve beceri eğitim faaliyetlerinde daha fazla memnun olmaları sağlanmıştır. Bu proje ile öğretmenlerin eğitim öğretimdeki temel rolü olan yönlendirme rolü ön plana çıkartılmıştır.Anahtar Kelimeler: Muhasebe Eğitimi, Mesleki Eğitim, MEGEP.
dc.description.abstractOn of the most changing and developing occupations in the business world is the ?accountancy?. Being successful at accounting depends on a good theoretical education taught at schools as well as a good training parallel to the theoretical education. The success of the implementations as regards the education on skills is related to the knowledge which is supplied at schools where it is current and applicable.Restructuring studies have begun on secondary education level to provide a current education of accounting. Besides, a project called ?Strengthening the Vocational Education and Training System in Turkey (SVET)? has started to be applied.After SVET was started to be practiced, a questionnaire about evaluating of SVET was held both among the students who had had this training and among the employers who had ensured this training to those students.Employers deem that there is an increase of the students? qualifications after the SVET. An expectation occurred within the business world that is this project can meet the needs of qualified personnel.The needs of technological instruments and other equipments for students at schools are met by the SVET Project where the necessities of the students regarding updated information are also responded with the modular system. As a result of the studies held with the social partners, it has been provided that the students are much pleased with the choice of profession and with the training activities. Teachers? ?guidance role? which is the main role on education comes into prominence with this project.Key Words: Accounting Education, Vocational Education, SVET.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrtaöğretimde muhasebe eğitiminin MEGEP ile yeniden yapılandırılması sonrası öğrenci ve işveren memnuniyetinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of the students? and employers? satisfaction after the restructure of accounting education with the SVET project wich is applied to the secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmployer attitude
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmAccounting education
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSVET Project
dc.identifier.yokid352692
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240429
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineMuhasebe Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess