Show simple item record

dc.contributor.advisorElmacı, Orhan
dc.contributor.authorAkinci, Adil
dc.date.accessioned2021-05-07T09:33:33Z
dc.date.available2021-05-07T09:33:33Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613021
dc.description.abstractGünümüzün hızlı değişen dünyasında, küresel rekabetin her geçen gün arttığı ekonomik ortamda işletmelerin ayakta kalabilmesi, rekabette söz sahibi olabilmeleri ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü elde edebilmeleri, işletmelerin rekabet avantajı yaratabilme yeteneklerine ve işletmenin inovatif faaliyetleri sonucu rakiplerine karşı üstünlük sağlayabileceği avantajlara bağlı olarak gelişmektedir.Rekabet ortamında üstünlük elde etmek isteyen işletmeler maliyet stratejisi, farklılaştırma stratejisi ve odaklanma stratejilerinden birinde yetkinlik kazanarak rekabet üstünlüğü elde etmeye çalışmaktadırlar. İşletmeler inovatif faaliyetlerle bahsedilen stratejilerde yetkinlik kazanarak rekabet üstünlüğü elde etmeye çalışmakla birlikte, bu üstünlüğün devamlılığını korumak için mücadele etmektedirler. İşletmelerin rekabet üstünlüğünü sürdürülebilir hale getirebilmesinin kaynağı inovatif faaliyetler geliştirebilme yeteneklerine bağlıdır. İnovasyon sayesinde işletmeler hem maliyetlerindeki düşüşlere bağlı olarak diğer işletmelere karşı maliyet üstünlüğü sağlamakta, hem de ürün ve hizmetlerindeki farklılaştırmalar sayesinde diğer işletmelere karşı rekabet üstünlüğü elde etmektedir.Bu çalışmada, öncelikle rekabet ve rekabet teorisi, inovasyon teorik olarak anlatılmış daha sonra uygulama olarak sofra camı üreten bir işletme ele alınarak, işletmenin ürettiği cam kase ürününün üretim sürecinde yaptığı inovatif değişiklik, bu değişikliğin ürünün toplam maliyetlerine etkisini ve yapılan bu inovatif faaliyetin işletmenin rekabet üstünlüğüne katkıları incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Rekabet, Yetenek, Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü, Rekabet Stratejileri, İnovasyon
dc.description.abstractAt rapidly changing world of nowadays and at an economic environment where global competition rising regularly; existence of foundations and their ability to have a voice on competition and the ability of gaining the sustainable competitive advantage depends on their skills of creating competitive advantage and innovative activities that results with having the edge over the competitors.The foundations that desire to gain advantage at this competitive environment are tried to provide this competitive advantage by having perfection at one of the strategies of cost, diversification and focusing. In addition to trying gain competitive advantage by having the perfection on mentioned strategies by innovative activities, foundations are struggling to keep the sustainability of this advantage. The source of keeping competitive advantage sustainable is the talent of the foundation about developing innovative activities. Due to innovation; foundations not only gaining cost advantage over counter foundations by the decreasing of the costs but also they provide competitive advantage by diversification of services and products.At first; competition and the theory of competition and innovation are told theoretically in this study. After that a foundation that produces glassware comes up. The innovative development at the procedure of the production of a bowl and the effect of this innovation on costs and on competitive advantage of the foundation are examined.Key Words: Competition, Skills, Sustainable Competitive Advantage, Competition Strategies, Innovationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSürdürülebilir rekabet üstünlüğünün sağlanmasında inovasyonun üretim maliyetlerine etkisi ve ampirik bir uygulama
dc.title.alternativeEffects of innovation on costs of pruduction in providing sustainable comptitive advantage and an empirical implementation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmSustainable competition
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmCost
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmAbility
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmProduction cost
dc.identifier.yokid398807
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288183
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess