Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkın, Ercan
dc.contributor.authorMetin, İrem
dc.date.accessioned2021-05-07T09:32:50Z
dc.date.available2021-05-07T09:32:50Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/612842
dc.description.abstractDünya genelinde yaşanan ekonomik ve sosyal gelişimler, işletmeleri çeşitli değişimlere yönlendirmiş. Bu değişimler kalite standartlarını da değiştirmiştir. Geçmişte değersiz olan müşteri bugün bu değişimler sayesinde işletmelerin en önemli varlığı olmuştur. Müşteri varlığı korumak ve bağlılığını sağlamak ise günümüzde işletmelerin en önemli gereksinimleri arasındadır. Çünkü bu bağlılığı sağlayamayan işletmeler birer birer yok olmuşlardır. Bu sebeple işletmelerde müşteri ilişkileri yönetimi ve bunun içinde müşteri şikâyetleri yönetimi de önem arz eder hale gelmiştir. Müşteri ilişkileri müşteriyi anlamak demektir. Müşteriyi anlamak ise onun ihtiyaçlarına ve şikâyetlerine cevap verebilmektir. İyi bir şikâyet yönetimi ise sadık müşteriler demektir.Çalışma iki bölümden oluşmuştur. Çalışmanın ilk bölümünde içinde müşteri kavramından başlanarak; şikâyet kavramı ayrıntılarıyla incelenmiş, doğru şikayet yönetimi şikayet yönetimi açısından işletmelere tavsiyelerde bulunulmuştur. Uygulama bölümünde ise GSM sektöründeki işletmelerin şikâyetleri incelenmiş ve bu konuda anket çalışması verileri paylaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Şikâyet, Yönetim, Şikâyet Yönetimi, GSM, Anket, Müşteri, Müşteri İlişkileri
dc.description.abstractThe economic and social developments living throughout the world directed businesses verious changes.This cahanges also changed the quality standards. In the past, customer who is unworthy , today, through these changes has been the most important assest of companies. Businesses are among the most important needs to protect customer asset and provide loyalty. Because of this loyalty businesses not provide has been disappear.Therefore, customer relationship management and management of customer complains have become significant at business.Customer relationship means understanding the customer. The understand to customer responds his needs and complaints. The perfect customer complaint management means loyal customer.The study consisted of two parts. In the first part of the study, starting with the compact of the customer; the concept of complaint was examined with details and management were had been recemmended about correct terms of complaint managements. Complaints in GSM sector businesses were examined in section of the application and survey?s datas were shared in this regard.Keywords: Complaint, Management, The Complaint Management, GSM, Survey, Customer, Customer Relationshipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri şikâyet yönetimi-müşteri şikâyetleri hakkında gsm sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeCustomer complaint management-gsm industry customer complaints about an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComplaint
dc.subject.ytmComplain handling
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmGSM
dc.subject.ytmGSM operators
dc.subject.ytmQuestionnaires
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmCustomer relationship
dc.subject.ytmQuality improvement
dc.identifier.yokid432139
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid313196
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess