Show simple item record

dc.contributor.advisorKiracı, Hakan
dc.contributor.authorKocabay, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-07T09:32:16Z
dc.date.available2021-05-07T09:32:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2020-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/612704
dc.description.abstractÖZETMARKA KİŞİLİĞİ, MARKAYA DUYULAN GÜVEN VE ETNOSENTRİK EĞİLİMLERİN MARKA SADAKATİNE ETKİSİ, SOĞUK ÇAY MARKALARI ÜZERİNDE BİR UYGULAMA VE DİDİ ÖRNEĞİKOCABAY, FatihYüksek Lisans Tezi, İşletme Ana Bilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACITemmuz, 2014, 128 sayfaTüketicilerin satın alma davranışları her geçen gün değişmektedir. Bunun en önemli sebeplerinden biri piyasaya çok sayıda alternatif ürünün girmesidir. Tüketiciler bu alternatifler arasında bazı değişkenleri baz alarak seçim yapmaktadırlar. Kimi ürünün kalitesini ön planda tutarken kimi de fiyat farklılıklarından dolayı alternatif ürünleri seçmektedir. Tüm bu değişimler marka sadakati, markaya duyulan güven, marka memnuniyeti gibi kavramların daha belirgin ve önemli bir hale gelmesine neden olmuştur. Ülkemizde üretim yapan çok sayıda yerli ve yabancı menşeli fabrika bulunmaktadır. Tüketicilerin etnosentrik eğilim düzeyleri de markaya karşı tutum ve davranışları etkileyen önemli bir unsurdur. Bu bağlamda marka sadakatine etki eden faktörlerin sayısı da git gide artmaktadır. İşletmeler bunu göz önünde bulundurarak müşterilerine daha iyi mal ve hizmet sunmak isterler. Çalışmada genel olarak marka sadakatine etki eden faktörlerin belirlenmesine çalışılmıştır. Bunun yanında her bir değişkenin kendi içinde birbiriyle ilişkisine bakılmıştır. Son olarak piyasada yeni bir ürün olan Çaykur firmasının üretmiş olduğu `Didi` adlı soğuk çay markasının marka kişiliği belirlenmiş ve bunların da diğer değişkenleri ne ölçüde etkilediği araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka Sadakati, Marka Tatmini, Marka Kişiliği, Etnosentrizm
dc.description.abstractABSTRACTTHE EFFECT OF BRAND PERSONALITY, TRUST IN BRAND AND ETHNOCENTRISM ON BRAND LOYALTY, AN APPLICATION ON ICE TEA BRANDS AND THE CASE OF DİDİKOCABAY, FatihMaster Thesis, Department of Business AdministrationThesis Advisor: Asst. Prof. Hakan KİRACIJuly, 2014, 128 pagesConsumers buying behaviors are changing day by day. One of the important reason of that there are many alternative products are being gotten into to market. Consumers make a choice between this alternatives basing on some factors. Some of them choice alternative products because they prioritize quality of product and some of them choice products due to price difference. All this changes were caused brand loyalty, trust in brand and brand satisfaction more improtant and significant.There are many local and foreign factories in Turkey. Ethnocentrism level of consumers are an important factor affecting attitude and behaviours toward thite brand. Concordantly, the count of factors which effect brand loyalty are gradually on the increase . All business seek to release preferable goods and services for their customers by considering these factors.This article is a report on specify factors that affecting the brand loyalty . Also each factors associated with other factors and analysed. Finally, a new product Didi that producing by Çaykur was determined brand personality and researched that how effect other factors on brand personality.Key Words: Brand Loyalty, Brand Satisfaction, Brand Personality, Ethnocentrismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka kişiliği, markaya duyulan güven ve etnosentrik eğilimlerin marka sadakatine etkisi, soğuk çay markaları üzerinde bir uygulama ve Didi örneği
dc.title.alternativeThe effect of brand personality, trust in brand and ethnocentrism on brand loyalty, an application on ice tea brands and the case of Didi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-09
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand trust
dc.subject.ytmBrand personality
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmConsumer trust
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10032348
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368201
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess