Show simple item record

dc.contributor.advisorYazkaç, Pınar
dc.contributor.authorÇakir, Yasin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:31:06Z
dc.date.available2021-05-07T09:31:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/612418
dc.description.abstractBu araştırmada `20. Yüzyılın ilk yarısında Türk Resminde Manzara teması ile birlikte Nazmi Ziya Güran`ın üslubunu ve eserlerini incelemektedir. Araştırma; manzaranın Türk resminde tarihsel gelişim evreleri, çeşitli sanat grupları tarafından yorumlanması, Nazmi Ziya Güran'ın yaşamı, sanatı ve eserlerinin incelenmesi açısından önemlidir. Araştırma betimsel tarama modelinde desenlenmiştir. Geleneksel Türk manzara resmi minyatür sınırları içinde gelişme göstermiştir. Osmanlı Mühendishanesine resim dersinin eklenmesiyle minyatür resmi önemini yitirmiş, zaman içinde resim dersleri sayesinde gelişen manzara resmi Primitif ressamların daha sonra da asker ressamların tuvallerinde ele alınmıştır. Cumhuriyet'in kurulduğu yıllarda manzara resmi birçok sanat grubu tarafından işlenip yorumlanmıştır. Nazmi Ziya Güran, manzarayı bireysel eğilimle resimlerine konu edinmiştir. Sanat anlayışındaki üretkenlik, özgünlük ve seçtiği konulardaki kararlı tavır ile Türk resim sanatında yer edinen önemli manzara ressamlarından biri olmuştur. Nazmi Ziya, yaşadığı şehrin doğasını, kent ve sokaklarını, deniz ve çeşmelerini büyük bir kararlılıkla resmetmiştir. Günün değişen anlarının resimlerini yapan sanatçı ışığın, geçici hava tabakalarının ve güneşin peşine düşmüştür. Paletinden karanlık renkleri uzaklaştırarak kendine daha aydınlık tonlarda bir palet oluşturmuştur. Resimlerinde puantilist tekniği hakim kılmış, tuş tuş kullandığı renk parçacıklarını karıştırmadan kullanmıştır. Yaptığı tüm çalışmalarında doğayı salt bir güzellikle değil, kendi ruhundan ve özünden geçirerek resmetmiştir. Anahtar Kelimeler: Çallı Kuşağı, Nazmi Ziya Güran, Manzara, Minyatür, Türk Resmi
dc.description.abstractThis research examined the theme of Turkish Landscape painting in the 20th century, style and works of Nazmi Ziya Güran. The research is important in the context of historical development of Turkish landscape, its interpretation by various art groups, Güran's life and his art. The research was figured on descriptive survey model.Traditional landscape painting made progress within the borders of miniature. Miniature lost its importance with incorporation of painting lessons in Ottoman Imperial Schools. Landscape painting that developed with painting lessons was considered first on primitive painters' canvas later on soldier painters' canvas. Lanscape painting was interpreted and approached by many groups in the founding years of Republic.Nazmi Ziya Güran mentioned individually guided landscape. He was one of the most important painters in point of his productivity, originality and his being decisive about topics. Nazmi Ziya drawed the nature of the city that he lived in, its streets, seas and fountains decidedly. Artist, who painted changing moments of the day, took up light, sun and temporary air layers. He used light colors by keeping out dark colors on his palette. He used keystroke technique without mixing colors in his paintings. In all his works, he didn't paint nature just merely in terms of beauty. He added from himself.Key Words: Çallı Period, Nazmi Ziya Güran, Landscape, Miniature, Turkish Painting.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title20. yüzyılın ilk yarısında Türk resminde manzara ve Nazmi Ziya Güran
dc.title.alternativeTurkish landscape painting in the first half of 20th century and Nazmi Ziya Güran
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-16
dc.contributor.departmentResim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmLandscape
dc.subject.ytmTurkish painting art
dc.subject.ytm20. century
dc.subject.ytmGüran, Nazmi Ziya
dc.identifier.yokid10140230
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485732
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess