Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Cengiz
dc.contributor.authorGüler, Mürsel
dc.date.accessioned2021-05-07T09:29:32Z
dc.date.available2021-05-07T09:29:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/612021
dc.description.abstractKurumsal itibarı işletmelerin yapılarının mı yoksa davranışlarının mı daha iyi açıkladığını ortaya koymayı amaçlayan çalışmanın temel hipotezi kurumsal itibar üzerinde davranışsal unsurları temsil eden kurumsal sosyal sorumluluğun yapısal unsurları temsil eden yönetim kurulu yapısından daha etkili olduğudur. Araştırma BİST Türkiye Kurumsal Yönetim Endeksinde işlem gören 90 işletme üzerinde yapılmıştır. Kurumsal itibar için Türkiye İtibar Atölyesinin tarafından yapılan 2016 Türkiye İtibar Araştırması kullanılmıştır. Kurumsal sosyal sorumluluk ve yönetim kurulu yapısı (CEO ikilemi, yönetim kurulu büyüklüğü, yönetim kurulundaki bağımsız üye oranı, yönetim kurulundaki icracı üye oranı ve yönetim kurulundaki kadın üye oranı) verileri işletmelerin faaliyet raporlarından elde edilmiştir. Hipotezlerin doğrulanması için hiyerarşik regresyon analizi yapılmış ve kurumsal sosyal sorumluluğun; kurumsal itibar ile CEO ikilemi ve yönetim kurulundaki bağımsız üye oranı arasında kısmi aracı ve düzenleyici, kurumsal itibar ile yönetim kurulu büyüklüğü arasında tam aracı görevi olduğu ve kurumsal itibar üzerinde davranışsal unsurların daha etkili olduğu bulgulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal İtibar, Yönetim Kurulu Yapısı, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, BİST Kurumsal Yönetim Endeksi
dc.description.abstractThe study aims to reveal whether the corporate reputation of enterprises is better explained by their structures or behaviors. The main hypothesis of this study is that corporate social responsibility, representing behavioral elements on corporate reputation, is more effective than the board structure, representing the structural elements. The study was conducted with 90 enterprises traded in BIST Turkey Corporate Governance Index. For corporate reputation, Turkey Reputation Research conducted by Turkey Corporate Reputation Workshop in 2016 was used. Corporate social responsibility and the board structure (CEO duality, board size, independent board member ratio, executive board member ratio, and the rate of female members on the board) data were obtained from annual activity reports of the enterprises. Hierarchical regression analysis was performed to confirm the hypothesis and it was found that corporate social responsibility was a partial mediator and regulatory between corporate reputation and CEO duality and independent board member ratio, and that it was fully mediator between corporate reputation and board size, and that behavioral elements were more effective on corporate reputation.Keywords: Corporate Reputation, Board Structure, Corporate Social Responsibility, BIST Corporate Governance Indexen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde yönetim kurulu yapısı ile kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between board structure, corporate social responsibility and corporate reputation in businesses
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-08-24
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.identifier.yokid10138676
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622448
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess