dc.contributor.advisor | Kalkavan, Arslan | |
dc.contributor.author | Top, Elif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:27:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:27:10Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611947 | |
dc.description.abstract | ÖZETTop, E. İlköğretimde Okuyan 08-12 Yaş Grubu Kız ve Erkek Çocukların Bruininks-Oseretsky ve TGMD-II Testlerine Göre Motor Gelişme Düzeylerinin Araştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Kütahya, 2012. Bu çalışmada, ilköğretimde okuyan 08-12 yaş grubu kız ve erkek çocukların Bruininks-Oseretsky ve TGMD-II testlerine göre motor gelişme düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. 2012 yılı bahar döneminde Kütahya Merkez Özel Başaran Yıldız İlköğretim Okulu'nda 2.inci (8 yaş grubu), 4.üncü (10 yaş grubu) ve 6.ıncı (12 yaş grubu), sınıflarda eğitim gören ve spor yapmayan kız ve erkek çocukların temel motor özelliklerini belirlemek için Bruininks-Oseretsky ve TGMD-II testleri uygulandı. Çalışmaya 8 yaş gurubunda 41 (15 kız, 26 erkek), 10 yaş grubunda 42 kişi (21 kız, 21 erkek) ve 12 yaş grubunda 32 (15 kız, 17 erkek) olmak üzere toplam 115 çocuk katıldı (51 kız, 64 erkek). Çocukların yaş ve cinsiyete bağlı olarak temel motor gelişim düzeyi ölçüm derecelerine (Bruininks-Oseretsky ve TGMD-II testleri) öncelikli olarak homojenlik testi uygulandı. Çocukların temel motor gelişim derecelerinin homojen bir dağılıma sahip olduğu belirlendi. Homojenlik testinden sonra, çocukların yaş ve cinsiyete bağlı olarak temel motor gelişim düzeyleri arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için ? = 0.05 anlamlılık düzeyinde çift yönlü varyans (Anova) testi uygulandı. Yaş grupları arasındaki farkı belirlemede ikinci seviye testi olarak Tukey's testi uygulandı. Test sonuçları, 8, 10 ve 12 yaş grubu çocukların Bruininks-Oseretsky (p<0.05), TGMD-II lokomotor (p<0.05), TGMD-II obje kontrol (p<0.05) ve TGMD-II toplam (p<0.05) temel motor gelişim puanları arasındaki farkın anlamlı olduğunu gösterdi. Cinsiyete bağlı olarak da çocukların Bruininks-Oseretsky (p<0.05), TGMD-II lokomotor (p<0.05), TGMD-II obje kontrol (p<0.05) ve TGMD-II toplam (p<0.05) temel motor gelişim puanları arasındaki farkın da anlamlı olduğu görüldü. Bu çalışma sonuçları yaşa bağlı olarak temel motor becerilerde gelişme farklılıkları olduğunu göstermektedir. Aynı yaş grubunda bulunan kız ve erkek çocukların temel motor gelişim düzeyleri arasındaki farkın sosyo kültürel etki ile ergenliğin farklı yaşlarda başlaması ile açıklanabilir.Anahtar Kelimeler: Çocuk, Motor Gelişim, Motor Testler. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTTop, E. The Investigation of Motor Development Levels in 08-12 Year Old Groups of Girls and Boys Who Study in Primary School According to Bruininks-Oseretsky and TGMD-II Tests. Dumlupınar University, Institute of Health Sciences, Department of Physical Education and Sport, Master Thesis, Kütahya, 2012. This study aims to investigate the motor development levels in girls and boys, between the ages of 08 and 12, who study in primary school, according to Bruininks-Oseretsky and TGMD-II tests. Bruininks-Oseretsky and TGMD-II tests were performed to determine basic motor characteristics of children who are studying and untrained boys and girls in classes second (8 age group), third (10 age group) and sixth (12 age group) grade, at the Kütahya Özel Başaran Yıldız Primary School in 2012 spring term. 41 at the 8 age group (15 female, 26 male), 42 at the 10 age group (21 female, 21 male) and 32 at the 12 age group (15 female, 17 male), totally 115 children (51 girls and 64 boys) participated in this research. According to age and gender of children based on measuring the degree of level of basic motor development (Bruininks-Oseretsky and TGMD-II tests) homogeneity test was performed primarily. Degree of basic motor development of children was determined to have a homogeneous distribution. After the test of homogeneity, to determine whether there is a difference between the levels of basic motor development of children depending on age and gender, Two Way Anova test in the level of significant ? =0.05 was performed. Tukey?s HSD test was used as the second level test to determine the difference between the age groups. Test results showed that significant difference between the basic motor development scores of Bruininks-Oseretsky (p <0.05), TGMD-II locomotor (p <0.05), TGMD-II object control (p <0.05) and a total of TGMD-II (p <0.05) of 8, 10 and 12 age group children. According to gender, a significant difference was found between the basic motor development scores of Bruininks-Oseretsky (p <0.05), TGMD-II locomotor (p <0.05), TGMD-II object control (p <0.05) and a total of TGMD-II (p <0.05) of children. This study results show that development differences in basic motor skills according to age. Difference between of the basic motor development levels of boys and girls in the same age group can be explained at the onset of puberty at different ages with by socio-cultural impact.Keywords: Child, Motor Development, Motor Tests. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İlköğretimde okuyan 08-12 yaş grubu kız ve erkek çocukların bruininks-oseretsky ve TGMD-ıı testlerine göre motor gelişme düzeylerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | The investigation of motor development levels in 08-12 year old groups of girls and boys who study in primary school according to bruininks-oseretsky and TGMD-ii tests | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Motor skills tests | |
dc.subject.ytm | Motor skills | |
dc.subject.ytm | Motor activity | |
dc.identifier.yokid | 432414 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319224 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |