dc.contributor.advisor | Demirel, Mehmet | |
dc.contributor.author | Mavioğlu, Çağdaş | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:27:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:27:07Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611938 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, Çalışmanın amacı, ilköğretim 2.kademe Beden Eğitimi ve Spor Dersi uygulamalarının yapılandırıcı yaklaşım modeline göre gerçekleşme düzeylerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin Denizli merkez ilçede belirlenmesidir. Araştırma grubu, farklı ilköğretim okullarında görev yapan 87 kadın, 169 erkek olmak üzere toplam 256 (Xyaş=36.89±5.68) Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretmeni ve farklı ilköğretim okullarından 424 kız, 335 erkek toplam 759 (Xyaş=15.75±5.68) öğrenciden oluşmaktadır.Araştırma grubunun, yaş, cinsiyet, sınıf, öğretmenlik yılı gibi demografik bilgilerini elde etmek için ?Kişisel Bilgi Formu? hazırlanmış ve uygulanmıştır. Ayrıca, Beden Eğitimi ve Spor Dersi öğretmenlerinin yapılandırmacı öğretim yaklaşımı tutumlarını ölçmek için Ağbuğa (2012) tarafından geçerlik güvenirliği yapılan ?İlköğretim Beden Eğitimi Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı Ölçeği (İBEYÖYÖ)? ve öğrenciler için ise Ağbuğa (2010) tarafından geçerlik güvenirliği yapılan ?Öğrencilere Yönelik Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşım Ölçeği (ÖY-YÖYÖ)? kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, ortalama ve standart sapma değerleri alınmıştır. Ayrıca vardamsal istatistiksel yöntemlerden verilerin normal dağılımları dikkate alınarak Bağımsız Örneklem T Testi (Independent Samples T Test), Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson momentler çarpımı korelasyonu analizleri kullanılmıştır. Tüm istatistiksel analizlerde 0.05 anlamlılık düzeyi ölçüt alınmıştır.Öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşım öğretim modeline tutumlarının ?Sosyal İşbirliği?, ?Kişisel İlgi? ve ?Oyun/Beceriler? alt boyutlarında doğum tarihleri, cinsiyet ve öğretmenlik yılı değişkenleri dikkate alındığında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>.05). Öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşım öğretim modeline tutum ?Sosyal İşbirliği? alt boyutunda öğretmenlerin haftalık ders saati değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur [F(2-255)=3.083, p<.05]. Bu farklılığın, haftalık 21-25 saat dersi olan öğretmenlerin (X=4.30±0.51), diğer gruptaki öğretmenlere göre daha yüksek ortalama değerlerine sahip oldukları bulunmuştur. Öğrencilerin yapılandırmacı yaklaşım alt boyutlarından ?Sosyal İşbirliği?, ?Kişisel İlgi? ve ?Oyun/Beceriler? alt boyutlarında cinsiyet ve sınıf değişkenleri dikkate alındığında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>.05). Öğretmen ve öğrencilerin yapılandırmacı yaklaşım alt boyutlarından ?Oyun/Beceriler? alt boyutu dikkate alındığında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur [T(539.361)=-3.350, p<.05]. Öğrencilerin (X=4.25±0.72), öğretmenlere göre (X=4.10±0.58) daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Yapılandırmacı yaklaşım öğretim modeline yönelik tutumlarından ?Oyun/Beceriler? alt boyutu incelendiğinde öğrenciler lehine pozitif ancak çok zayıf ilişki olduğu görülmüştür [r=0.094; p<0.05].Sonuç olarak, araştırma grubunda yer alan öğretmenler ve öğrencilerin yapılandırmacı öğretim yaklaşımı puanlarının yüksek olduğu gözlemlenmektedir. ?Oyun/Beceriler? alt boyutunda öğrenciler lehine fark çıkması daha çok bu alt boyutta yapılandırmacı öğretim yaklaşımını gerçekleştirdikleri söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Yapılandırmacı Yaklaşım, Öğretmen ve Öğrenci | |
dc.description.abstract | The purpose of this study, primary 2nd stage of Physical Education and Sports Teaching practices and student teachers' views of the level of realization of the constructivist approach, according to the model to determine the central district of Denizli. The study group, 87 women who work in different primary schools, a total of 256, including 169 men (Xage=36.89±5.68) Instructor of Physical Education and Sports Teacher and 424 girls in different primary schools, a total of 335, men (Xage =15.75±5.68) is composed of students.The study group, age, gender, class, teacher to obtain demographic information, such as in `Personal Information Form` has been developed and implemented. In addition, the constructivist approach to teaching Physical Education and Sports Teaching teachers to measure attitudes Ağbuğa (2012) made by the reliability validity `Elementary Physical Education Constructivist Teaching Approach Inventory (İBE-YOYO)` and for students Ağbuğa (2010) conducted reliability validity by students ` Constructivist Approach for Teaching Scale (ÖYYOYO) `is used. In data analysis, descriptive statistics methods, frequency, mean and standard deviation values were taken. In addition, the normal distribution of data, inferential statistical methods, taking into account the Independent Sample T Test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Pearson product moment correlation analysis was used. All statistical analyzes, 0.05 was accepted as the level of significance.Teachers' attitudes towards teaching model constructivist approach `Social Collaboration`, `Personal Interest` and `Game / Skills` sub-dimensions of the date of birth, gender, and years of teaching given the significant difference in the variables (p>.05). Constructivist approach, the model of teachers teaching attitude `Social Cooperation in` the teachers were no significant differences according to the variable hours per week [F(2-255)= 3.083, p<.05]. This difference 21-25 hours per week with the course teachers (X=4.30±0.51), other than the teachers in the group were found to have higher average values. Dimensions of students' constructivist approach `Social Collaboration`, `Personal Interest` and `Game / Skills` sub-dimensions of gender and class variables are taken into account statistically significant difference was found (p>.05). Dimensions of teachers 'and students' constructivist approach `Game / Skills` Given the size of the bottom of a statistically significant difference was found [T(539.361)= -3.350, p<.05]. Students (X=4.25±0.72) than teachers (X=4.10±0.58) was higher. Attitudes towards the teaching model of a constructivist approach `Game / Skills` sub-dimension analysis in favor of the students were found to be positive but very weak correlation [r=0.094, p<0.05].As a result, teachers and students in the research group observed that a constructivist approach to teaching high scores. `Game / Skills in` the students the difference in favor of the emergence of constructivist teaching approach, realized more than can be said of this sub-dimension.Key Words: Physical Education, The Constructivist Teaching, Teachers and Students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe beden eğitimi ve spor dersi uygulamalarının yapılandırmacı yaklaşıma göre gerçekleştirme düzeylerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The determination of constructivist approach by levels implementation according to secondary school physical education and sports teachers and students perceptions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.identifier.yokid | 458062 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331413 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |