Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan ciddi boş zaman katılımcılarının kişilik özelliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karakuş, Seydi | |
dc.contributor.author | Işik, Utku | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:27:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:27:02Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611915 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören ciddi boş zaman katılımcılarının sınıflandırmasını yapmak ve bu sınıflandırmalardaki öğrencilerin kişilik özelliklerini ortaya koymaktır. Çalışmaya Türkiye'nin 7 ayrı Bölgesinde bulunan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören 966 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Akyıldız tarafından geliştirilen 9 alt boyut ve 42 maddeden oluşan `Ciddi ve Kayıtsız Boş Zaman Ölçeği` ve Tatar tarafından geliştirilen 85 maddelik `5 Faktör Kişilik Envanteri-Kısa Form` kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi aşamasında SPSS for Windows 21 Paket program kullanılmıştır. Yüzde, frekans ve çapraz tablolama gibi tanımlayıcı istatistikî yöntemlere ek olarak anlamlı farklılıkların belirlenmesi için bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis testleri uygulanmış, sınıflandırma yapabilemek için hiyerarşik ve hiyerarşik olmayan kümeleme analizleri kullanılmıştır. Sonuç olarak katılımcıların ciddi boş zaman katılımları; cinsiyet, öğrenim gördükleri üniversitelere göre farklılık gösterirken yaşa ve öğrenim gördükleri bölümlere göre farklılıklar tespit edilmemiştir. Bununla beraber katılımcıların öğrenim gördükleri bölümler hariç cinsiyet, yaş ve üniversitelerine göre kişilik özellikleri bakımından anlamlı farklıklar tespit edilmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin ciddi boş zaman sınıflandırmaları literatür ile farklılıklar gösterirken, sınıflandırmalar arasında da kişilik özellikleri bakımından farklılıklar tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to survey classification of serious leisure participants, going to School of Physical Education and Sports, and this classification is to reveal personality traits. 966 university students from Schools of Physical Education and Sports in the 7 Different Region of Turkey. As data gathering tool, `Serios and Casual Leisure Measure` developed by Akyıldız. This scale is consisted of 9 sub dimensions and 42 items and `Five Factor Personality Inventory` developed by Tatar, is consisted of 85 items. During the evaluation of data SPSS 21. for Windows Package Program was used. In addition to descriptive statistical methods such as frequency, percentage and cross tabulation, independent samples t test, One Way ANOVA tests, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis test were used to determine meaningful differences, also were used clustering analysis (hierarchical and non- hierarchical) so that classification. As a result serios leisure level of the participants significantly differs according to gender, university whereas no relation with age and school department. In addition; except school department, significantly differs between participant's personality traits and gender, age, universitys. Serious Leisure classification for Physical Education and Sports Students significantly diffrenet from in literature classification and differences in the classification of personality characteristics were determined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan ciddi boş zaman katılımcılarının kişilik özelliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of personality traits to serios leisure participant's in school of physical education and sports. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leisure activities | |
dc.subject.ytm | Recreation | |
dc.subject.ytm | Personality | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Personality tests | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Physical education and sport faculty | |
dc.identifier.yokid | 10040153 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 412654 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |