Show simple item record

dc.contributor.advisorErsoy, Adnan
dc.contributor.authorAtakan, Muhammed Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-07T09:27:02Z
dc.date.available2021-05-07T09:27:02Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611914
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Türkiyenin farklı üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında çalışan akademik personelin örgütsel bağlılık ve örgütsel adalet düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Çalışmaya 20 farklı üniversiteden toplam 320 akademisyen gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından katılımcıların kişisel bilgilerine ulaşabilmek için hazırlanmış olan Kişisel Bilgi Formu, Allen ve Meyer tarafından 1990 yılında geliştirilen ''Örgütsel Bağlılık Ölçeği'' ve Niehoff ve Moorman tarafından 1993 yılında geliştirilmiş olan ''Örgütsel Adalet Ölçeği'' kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi aşamasında SPSS 21.0 Paket program kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistikî yöntemlere olan yüzde, frekans ve çapraz tablolama testlerine ek olarak, Kolmogrof-Smirnov normal dağılım testi uygulanmış ve anlamlı farklılıkların belirlenmesi için bağımsız örneklem t testi, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis-H ve tek yönlü varyans analizi testleri ve bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiyi bulmak için Korelasyon analiz testi uygulanmıştır. Sonuç olarak katılımcıların örgütsel bağlılık ve örgütsel adalet düzeylerinin yaş, cinsiyet, medeni durum, ünvan, hizmet yılı ve sporculuk geçmişi bakımından anlamlı düzeyde farklılaşmadığı (p>0,05), idari görev durumuna göre ise katılımcıların örgütsel adalet puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Ayrıca örgütsel bağlılık ve örgütsel adalet arasında yapılan korelasyon analizi sonucunda pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir (p<0,05).
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate level of organizational commitment and organizational justice of academic staffs working in School of Physical Education and Sports from different university in Turkey. Total three hundered-twenty academic staffs from different university participated in the study on a voluntary basis. As a date collection tool, Personel Information Form prepared by researcher to get personal information regarding the participants, Organizational Commitment Scale developed by Allen and Meyer in 1990 and finaly Organizational Justice Scala developed by Niehoff and Moorman in 1993 were used respectively. SPSS 21.0 for Windows was used to analyze the data. In addition to descriptive statistical methods such as frequency, percentage and cross tabulation, Kolmogorof Smirnon range test, independent samples t test, One Way ANOVA tests, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis test were used to determine significant differences among variables. As a result, it was not found significant difference in the participant's level of organizational commitment and organizational justice in terms of gender, age, marital status, degree, service's years, athletics history (p>0,05), but in level of organizational justice in terms of administrative task (p<0,05). It was also found positive directional relationship between organizational commitement and organizational justice after correlation test (p<0,05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor bilimleri fakülte ve yüksekokullarındaki akademik personelin örgütsel bağlılık ve örgütsel adalet düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating level of organizational commitment and organizational justice of academic staffs in faculties of sports sciences and schools of physical education and sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.identifier.yokid10043489
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412646
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess