Show simple item record

dc.contributor.advisorBişğin, Halil
dc.contributor.authorİçöz, Sevgi
dc.date.accessioned2021-05-07T09:27:00Z
dc.date.available2021-05-07T09:27:00Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611909
dc.description.abstractBu çalışmada; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş tatmini ve bilgi paylaşımı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve iş tatmini ile bilgi paylaşımı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan bu araştırmaya, Afyonkarahisar ilindeki okullarda görev yapan 226 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, 1967 yılında Weiss, Dawis, England ve Lofquist tarafından geliştirilmiş ve Baycan tarafından 1985 yılında Türkçeye çevrilip, geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları yapılmış `Minnesota İş Tatmini Ölçeği` ve 2009 yılında Yi tarafından geliştirilen `Bilgi Paylaşımı Davranışı Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiksel analizler için SPSS 16 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistik, frekans analizi ve iki değişken arasındaki farkı belirlemek için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla değişken arasındaki farkı belirlemek için tek yönlü varyans analizi, değişkenleri kendi aralarında karşılaştırmak için tukey testi ve bağımlı değişkenlerin arasındaki ilişkiyi belirlemek için ise pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; cinsiyet ile bilgi paylaşımı, örgütsel iletişim, kişisel etkileşimler, uygulama toplulukları ile bağlantı düzeyleri; görev süresi ile bilgi paylaşımı, kişisel etkileşimler düzeyleri; görev yaptığı okul sayısı ile iş tatmini, bilgi paylaşımı, dışsal tatmin, yazılı katkılar, kişisel etkileşimler düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05). İş tatmini ile bilgi paylaşımı düzeyleri; içsel tatmin ile yazılı katkılar, örgütsel iletişim, kişisel etkileşimler, uygulama toplulukları ile bağlantı düzeyleri; dışsal tatmin ile yazılı katkılar, örgütsel iletişim, kişisel etkileşimler düzeyleri arasında pozitif yönde düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, İş tatmini, Bilgi Paylaşımı.
dc.description.abstractIn this study; it is intended to examine job satisfaction and knowledge sharing levels relationship between the physical education and sports teachers and it is intended to examine the job satisfaction with knowledge sharing levels in terms of several variables. In this research, 226 physical education and sports teachers working in the schools in the province of Afyonkarahisar have participated. As data gathering tool, `Minnesota Job Satisfaction Scale` which was developed by Weiss, Dawis, England and Lofquist in 1967 and translated into Turkish validity and reliability studies conducted by Baycan in 1985 and `Knowledge Sharing Behavior Scale` which was developed by Yi in 2009 has been used. SPSS 16 program was used to analyze the data for statistical analysis. In data analysis, descriptive statistics, frequency analysis, independent samples t test to determine the difference between two variables, one-way analysis of variance to determine the difference between more than two variables, tukey test to compare the variables and pearson correlation analysis to determine the relationship between the dependent variables were used. According to the results obtained, a significant difference was found between gender and knowledge sharing, organizational communication, personal interactions, connection levels of practice groups; the tenure office with knowledge sharing and duration of employment, the level of personal interaction; the number of schools worked in and job satisfaction, knowledge sharing, extrinsic satisfaction, written contributions and personal interaction levels (p<0.05). A low level positive correlation has been found between the levels job satisfaction with knowledge sharing; the levels of intrinsic satisfaction with written contributions, organizational communication, personal interactions, connection levels of practice groups; the levels of extrinsic satisfaction with written contributions, organizational communication, personal interactions. Key Words: Physical Education and Sports Teachers, Job Satisfaction, Knowledge Sharing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleAfyonkarahisar ilinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş tatmini ve bilgi paylaşımı düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of job satisfaction and knowledge sharing levels of physical education and sports teachers working in Afyonkarahisar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAfyonkarahisar
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmInformation sharing
dc.identifier.yokid10046517
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412643
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess