Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Mehmet
dc.contributor.authorŞahin, Emine
dc.date.accessioned2021-05-07T09:26:56Z
dc.date.available2021-05-07T09:26:56Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611892
dc.description.abstractŞahin, E. Spor Eğitimi Veren Fakülteler ve Yüksekokullarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Çeşitli Değişkenlere Göre Eğitim Hizmetlerine İlişkin Doyum Düzeylerinin Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya, 2014. Bu çalışmanın amacı, spor eğitimi veren fakülteler ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrencilerin, çeşitli değişkenlere göre eğitim hizmetlerine ilişkin doyum düzeylerinin belirlenmesidir. Aynı zamanda üniversiteler arası karşılaştırma yaparak, bu kurumlardaki öğrencilerin doyum düzeylerini çeşitli boyutlarıyla ortaya koymaktır.Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Ege bölgesinde Spor Eğitimi veren Fakülte ve Yüksekokullardan, Dumlupınar Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi ve Muğla Üniversitesinden tesadüfî olarak seçilen ve çalışmada gönüllü olarak yer alan 861 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile Baykal ve arkadaşları tarafından geliştirilen, 2011 yılında geçerliği ve güvenirliği yapılan `Öğrenci Doyum Ölçeği (Kısa Form)` kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediklerini belirlemek için Kolmogorov-Smirnov testi yapıldı. Normallik testinden sonra α= 0.05 anlamlılık düzeyinde normal dağılıma sahip (parametrik) ikili karşılaştırmalarda, bağımsız iki grup için t-testi, normal olmayan dağılımlara eş değer olarak ta cinsiyetlerine göre Man Whitney U testi yapıldı. 3 ve üzeri gruplarda normal dağılım için Anova, normal dağılım göstermeyen (non-parametrik) veriler için üniversite ve bölümlerine göre Kruskal-Wallis testi yapıldı.Yapılan analizler sonucunda, katılımcı öğrencilerin üniversitelerine göre; öğretim elemanları, okul yönetimi, bilimsel, sosyal ve teknik olanaklar, kararlara katılım ve eğitim öğretim niteliği alt boyutlarındaki öğrenci doyum puanları arasında, anlamlı farklılıklar saptandı. Sonuç olarak katılımcı öğrencilerin, öğrenci doyum puanlarının üniversitelere göre değişiklik gösterdiği tespit edildi.
dc.description.abstractŞahin, E. Determining the Satisfaction Level of Students, Who Receives Education at Faculties and Colleges Which Gives Sports Education, Concerning the Education Services According to Diversified Variables, Dumlupınar University, Graduate School of Health Sciences, Department of Physical Education and Sports, Master's Thesis, Kütahya, 2014. The aim of this study is determining the satisfaction level of students, who receives education at faculties and colleges which gives sports education, concerning the education services according to diversified variables. At the same time, by comparing universities, it aims at presenting the satisfaction levels of students at these institutions with several dimensions. 861 students, who were picked randomly, participated in the study voluntarily. These students were studying at faculties and colleges with Sports Education departments in the Aegean region, which are Dumlupınar University, Pamukkale University, Celal Bayar University and Muğla University during 2013-2014 academic years. As a data collection tool, personal information form which was developed by the researcher personally and `Student Satisfaction Scale (Short Form)`, which was developed by Baykal et.al. and proven to be valid and reliable in 2011, were used. Kolmogorov-Smirnov test was performed to determine if data show normal distribution . After the normality test α = 0.05 significance level with a normal distribution (parametric) in pairwise comparisons , t -test for two independent samples , Man Whitney U test was performed according to sex as equivalent to the non-normal distribution . ANOVA for 3 or more groups in the normal distribution, data show non-normal distribution (non- parametric) Kruskal-Wallis test was performed according to the university and department.As a result of the analysis, according to the universities of participating students; significant differences in the student satisfaction points was detected in sub-dimensions of instructors, school management, scientific, social and technical facilities, participation in the decisions and quality of the education. As a result, it was determined that participant students' student satisfaction points differed according to universities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor eğitimi veren fakülteler ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrencilerin çeşitli değişkenlere göre eğitim hizmetlerine ilişkin doyum düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the satisfaction level of students, who receives education at faculties and colleges which gives sports education, concerning the education services according to diversified variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEducation services
dc.subject.ytmSatisfaction level
dc.subject.ytmSport education
dc.identifier.yokid10067118
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388513
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess