Seçmeli spor ve fiziki etkinlikler dersini alan ve almayan 11-14 yaş arası öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması (Malatya-Yeşilyurt örneği)
dc.contributor.advisor | Harmandar Demirel, Duygu | |
dc.contributor.author | Tekdemir Eroğlu, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:26:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:26:52Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2020-01-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611878 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Spor ve Fiziki Etkinler dersini seçen ve seçmeyen (farklı dersleri seçen) öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri arasında farkı belirlemektir. Araştırma, Spor ve Fiziki Etkinlikler dersinin sosyal beceriye olan katkısını belirlemek açısından önem taşımaktadır. Araştırma Seçmeli Spor ve Fiziki Etkinlikler dersini alan ve almayan 11-14 yaş arası öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini belirlemeye yönelik tarama modelli tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde, Malatya ili Yeşilyurt ilçesine bağlı okullarda Spor ve Fiziki Etkinlikler dersini seçen 11-14 yaş öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Seçmeli Spor ve Fiziki Etkinlikler dersini alan ve almayan öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini belirlemeye yönelik anket formu kullanılmıştır. Anket birinci bölümde öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini belirlemeye yönelik kişisel bilgi formu ve sosyal beceri envanterinden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında man whitney-u testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında kruskall whallis testi kullanılmıştır. Kruskall whallis testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı olarak man whitney-u testi testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlılık, sosyal anlatımcılık, sosyal duyarlılık, sosyal kontrol, sosyal beceri toplam düzeyin Spor ve Fiziki Etkinler dersini seçen grupta daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Spor ve Fiziki Etkinler dersi, sosyal beceri | |
dc.description.abstract | The aim of sports and physical effect on the course chosen and the selection (choosing different courses) students to determine the difference between the level of social skills. Research, Sports and Physical Activities are important in determining the contribution of the social skills of course. Research elective sports and physical activities screening to determine their level of social skills among students taking the course and take the 11-14 age model is designed. The population of the 2015-2016 academic year in the fall semester research, Malatya affiliated school in sports and physical activities constitute 11-14 age students choose the courses. elective sports and physical activity as a data collection tool for taking the course and receive a questionnaire for students to determine their level of social skills are used. The survey consists of a personal information form and social skills inventory to determine the defining characteristics of the students in the first chapter. In the evaluation of the data obtained as a number descriptive statistical methods, percentage, mean, standard deviation is used. in comparing quantitative data between two independent groups of continuous man-Whitney U test for continuous quantitative comparison of data between more than two independent groups Kruskal whallis test. Kruskal whallis complementary test to determine differences in man-to-Whitney test after test. Research results in emotional expression, sensitivity, social expressivity, social sensitivity, social control, social skills and physical effect on the total level of the sport was concluded to be higher in the group selects the course.Keywords: Sport and physical active lessons, social skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Seçmeli spor ve fiziki etkinlikler dersini alan ve almayan 11-14 yaş arası öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması (Malatya-Yeşilyurt örneği) | |
dc.title.alternative | Comparison of social skill levels of 11-14 age students who choose/ don't choose sport and physical activity course (Malatya-Yeşilyurt example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-11 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.subject.ytm | Questionnaires | |
dc.subject.ytm | Malatya-Yeşilyurt | |
dc.identifier.yokid | 10094970 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 464940 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |