Ergenleri rekreatif faaliyetlere katılmaya motive eden unsurların ciddi serbest zaman perspektifi açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ersoy, Adnan | |
dc.contributor.author | Üstün, Ümit Doğan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:26:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:26:52Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611876 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ergenleri rekreatif faaliyetlere katılmaya motive eden unsurların ciddi serbest zaman perspektifi açısından incelenmesidir. Çalışma pilot çalışma geçer-lik ve güvenirlik çalışması ve hipotezlere ait bulguların yer aldığı aşama olmak üzere 3 aşamadan oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Baldwin ve Caldwell (2003) tarafından geliştirilen ergenler için serbest zaman motivasyon ölçeği Türk kül-türüne adapte edilerek uygulanmıştır. Veri toplama aracının dilsel açıdan adaptasyonu çeviri geri çeviri yöntemi ile sağlanmış, geçerliği doğrulayıcı faktör analizi güvenirliği ise iç tutarlık ve iki yarı güvenirlik yöntemleri ile sağlanmıştır. Çalışmada NFI, NNFI, IFI, RFI, CFI, GFI, AGFI, RMSEA, SRMR uyum indeks değerleri hesaplanmıştır. Sonuç olarak veri toplama aracının Türk Kültürü için güvenilir ve geçerlik ölçütü olan uyum indeks değerlerine göre de 19 madde ve 5 faktör olarak iyi uyum gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet, sınıf, okul sporlarına katılma, düzenli olarak spor yapma ve ciddi serbest zaman katılımcısı olma durumlarının ergenleri rekreatif faali-yetlere katılmaya motive eden unsurlar olduğu yaşın ise herhangi bir etkisinin olmadı-ğı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate motivational factors that motivate adoles-cents to recreation activities in the extent of serious leisure perspective. The study conducted in three steeps including the pilot study, the validity and reliability study ant the third study in which hypotheses of the study were tested. In the study as data gathering tool Baldwin and Caldwell (2003)' s `Free Time Motivation Scale for Ado-lescents` was used and adopted into Turkish. The scale translated into Turkish with the translated translation again method and validity was assessed with Confirmatory Factor Analysis and reliability was assessed with Cronbach' s Alpha and Half Split Reliability methods. In the study NFI, NNFI, IFI, RFI, CFI, GFI, AGFI, RMSEA, SRMR was assessed as fit indicates. According to results it was found that FTMS-A to be valid and reliable with 19 items and 5 factors. Also significant differences were emerged in the free time motivation of the adolescents according to gender, class, participating in school sports, doing regular sport and being serious leisure participant but according to age no significant difference was found. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Ergenleri rekreatif faaliyetlere katılmaya motive eden unsurların ciddi serbest zaman perspektifi açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Investigating the motivational factors that motivate adolescents to recreation activities in the extent of serious leisure perspective | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-01 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leisure activities | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Recreational activities | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Recreation | |
dc.identifier.yokid | 10111411 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 464935 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |