Show simple item record

dc.contributor.advisorAcet, Mehmet
dc.contributor.authorPolatcanli, Funda
dc.date.accessioned2021-05-07T09:26:50Z
dc.date.available2021-05-07T09:26:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611869
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; sportif faaliyetlerin zihinsel engelli bireyleri hangi düzeyde etkilediği ve bu etkinin toplum tarafından nasıl bir farkındalık uyandırdığının belirlenmesidir. Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılları arasında milli eğitim ile özel eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerinde öğretmenlik yapan ve üniversitelerin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerle birlikte toplam 1400 (843 Erkek, 557 Kadın) kişi katıldı. Veri toplama aracı olarak İlhan ve Esentürk tarafından oluşturulan Zihinsel Engellilerde Sporun Etkilerine Yönelik Farkındalık Ölçeği (ZEBSEYFÖ) ve araştırmacı tarafından oluşturulan 12 sorudan oluşan demografik bilgiler kullanıldı. Elde edilen dataların değerlendirilmesi için Microsoft Excel 2010 ve SPSS 20.0 paket programları kullanıldı. Katılımcıların demografik bilgilerinin analizi için tanımlayıcı istatistik (Descriptive Statistics) yapıldı. Katılımcıların cinsiyet, spor yapıp yapmama durumlarının değişkenlerine göre farkındalık düzeylerinin karşılaştırılmasında α=0.05 anlamlılık düzeyinde bağımsız örneklem T Testi (Independent Sample T Test) yapıldı. Katılımcıların yaş, öğrenim gördükleri veya çalıştıkları kuruma göre ise farkındalık düzeylerinin karşılaştırılmasında α=0.05 anlamlılık düzeyinde Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) yapıldı. Anlamlı bulunan veriler arasındaki farklılıkların belirlenmesi ve bu farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için ikinci seviye testi olan Tukey HSD yapıldı. Elde edilen bulgular sonucunda katılımcıların cinsiyet, yaş, illere göre dağılım, spor yapıp yapmama durumları, çalıştıkları kurum ve çalışma süreleri, eğitim programına katılıp katılmama durumu, ailede engelli bireyin olup olmama durumlarına göre herhangi bir manidar sonuç bulunmadı (p>0,05). Şiddet Olaylarının olup olmama durumu, Engellilerle ilgili yapılan faaliyetler, Verilen Maaşın gerektiği şekilde harcanıp harcanmama durumu, engellilere gerekli önemin verilip verilme durumlarına göre ise anlamlı farklılıklar bulundu(p<0,05). Anahtar Kelimeler: Zihinsel Engelli, Spor, Farkındalık.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine how sportive activities affect mental handicapped persons and how this effects makes an awareness in the socient totally 1400 persons (843 men and 557 women) consisting of those who work at public schools and rehabilition centers and students who study different departments at university. Awareness scale for the Effects of sports mental Handicappeds created by İlhan and Esentürk and demographical information with 12 guestions created by the researcher have been used as data collecting medium. For thhe collected data to be evaluated Microsoft Excel 2010 and SPSS packet program have been used. For analysis of demographical info of participants, descriptive ve statics have been used. Independent sample T Test with a=0,05 meaning level has been carried outin comparing of awareness level according to variations such as gender, age and doing sport level of participants. One Way Anova with a=0,05 has been carried out in comparing of awareness level of participants according to the schools they study and foundation they work. Tukey HSD has been carried out to determine differences among the data having been found out meaningfull and in which group these differences come out. After gathering findings from subjects there is no significant differences among subjects in gender, working places, working hours, again there is no significant differences about whether joining education symposioums or not, whether a disabled is in the family or not and distribution of teachers according to cities between kütahya and van where they live in (p<0,05). There is significant difference according to findings of activities organized for people with disabilities, whether income is spent in the way what is given for, whether paied attention to people with disabilities or not (p<0,05).Keywords: Mental Retardation, Sport, Awaneress.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleMilli Eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görev yapan öğretmenler ile üniversite öğrencilerinin zihinsel engelli bireylerde spor`un etkilerine yönelik farkındalık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeWith the teacher who works at national education and rehabilitation center and university students who study on mentally disabled people, the effects of sport, research the level of awareness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-25
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmMental retardation
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAwareness
dc.identifier.yokid10095095
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435515
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess