Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Mehmet
dc.contributor.authorIslicik, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-07T09:26:40Z
dc.date.available2021-05-07T09:26:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-09-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611830
dc.description.abstractBu çalışmadaimam – hatip ortaokullarında öğrenim gören öğrenciler ile ortaokullarda öğrenimgören öğrencilerinin beden eğitimi ve spor derslerine ilişkin tutumlarını karşılaştırıp,değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu araştırmaya Ankara Altındağ ilçesine bağlı 5ortaokulda ve 4 imam- hatip ortaokulunda öğrenim gören beşinci, altıncı, yedinci vesekizinci sınıflardan rast gele seçilmiş 1867 öğrenci katılmıştır.Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde demografiközellikler, ikinci bölümünde ise Demirhan ve Altay (2001)'ın revize ettiği, bedeneğitimi ve spor tutum ölçeği (BESTÖ) yer almıştır. Elde edilen verilerindeğerlendirilmesinde SPSS (16) istatistik programı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi(p<0.05) alınmıştır.Verilerin normal dağılım gösterip göstermediklerini belirlemek için KolmogorovSmirnovtesti yapılmıştır. Verilerin parametrik dağılım göstermediği belirlenmiştir vebu sebeple parametrik olmayan analiz yöntemleri kullanılmıştır. Katılımcılarındemografik özellikleri ile ankete verdikleri cevapların yüzdelik dağılımlarınınbelirlenmesinde frekans analizi; iki değişken ile beden eğitim dersine ilişkintutumlarının karşılaştırılmasında normallik testinden sonra α= 0.05 anlamlılıkdüzeyinde bağımsız iki grup için Mann Whitney U testi, 3 ve üzeri gruplarda iseKruskal-Wallis testi yapılmıştır.Araştırma bulgularına göre katılımcıların beden eğitimi ve spor dersine ilişkin puanlarıincelendiğinde okul türüne göre ve anne eğitim düzeyine göre bakıldığında anlamlıfarka rastlanmamıştır (p>0,05). Cinsiyete göre, sınıf değişkenine göre, okul başarıdüzeylerine göre, baba eğitim düzeyine göre, anne ve baba mesleklerine göre, gelirdüzeylerine göre, ailelerinin spor yapmaya izin verip vermemesine göre ve aile içindespor yapanların olup olmamasına göre değişkenlere bakıldığında ise anlamlı farkgörülmektedir (p>0,05). Ölçeğin Cronbach Alpha Güvenirlik katsayısı 0.93, sınıf içikorelasyon katsayısı 0.85, ölçüt geçerliliği katsayısı 0.83 olarak hesaplanmıştı.Anahtar Kelimeler: Tutum, Beden Eğitimi ve Spor, Ortaokul
dc.description.abstractThe purpose of this study is to compare and evaluate attitudesof imam hatip schools and secondary schools students towards physical education andsports lesson. Totally 1867 students, who are selected randomly from 5 secondaryschools and 4 imam hatip secondary schools fifth, sixth, seventh and eighth grade wereparticipated to this study.Survey method was used to collect data. Demographic data are covered in the first partof the survey, in the second part the scale of physical education and attitude which isrevised Demirhan and Altay (2001) is used. SPSS (16) statistics programme used toevaluate the data and the level of significance was taken as (p<0.05).Kolmogorov- Smirnov test was done since determining whether the data show normaldistribution or not. It was determined that the data is not show parametric distribution.Because of that Non-parametric analysis methods were used. The frequency analyseswere performed to determine the percentage of demographic data and survey items.After the normality test in comparing the attitudes of the physical education coursewith two variables α= 0.05 level of significance for two independent groups MannWhitney U test, for three and above groups Kruskal-Wallis test was performed.According to research findings, when participants' scores on physical education andsports lessons were examined not a remarkable difference was found out regardingtype of school and the level of education of the mother (p>0,05). However, asignificant difference was observed when gender, level of class, school achievementlevel, educational background of father, level of income of the family, whether or nottheir parents allow them to do sports and whether or not there are somebody is sportivein their family was found out (p>0,05). Cronbach alfa reliability coefficient, in-classcorrelation coefficient and criterion validity coefficient were calculated respectively0.93, 0.85, 0.83.Key Words: Attitude, Physical Eduaction and Sports, Secondary Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİmam hatip okulları ile normal okullarda öğrenim gören ortaokul öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi ( Ankara il örneği )
dc.title.alternativeDetermination of attitudes of the secondary school students who are studying at imam hatip schools and normal schools regarding the physical education course (Ankara province example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-29
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReligious Vocational secondary school
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmAnkara
dc.identifier.yokid10141853
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid484853
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess