Show simple item record

dc.contributor.advisorKaravelioğlu, Mihri Barış
dc.contributor.authorDemir, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-07T09:26:39Z
dc.date.available2021-05-07T09:26:39Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611824
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Rekreatif amaçlı futbol oynayanlise öğrencilerini motive eden unsurlar ile benlik saygısı arasındaki ilişkininincelenmesi elde edilen bulguların değerlendirilmesidir.Çalışma evrenini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğrenim gören 9-10-11.ve12. Sınıf lise öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya öğrencilerden rastgele örneklemmetodu kullanılarak belirlenen gönüllü 346 erkek öğrenci ve 304 kız öğrenci olmaküzere toplam 650 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılananket 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcıların kişisel bilgilerininbelirlenmesi için kişisel bilgi formu yer almaktadır. İkinci bölümde ise StanleyCoopersmith tarafından 1986'da geliştirilen Coopersmith benlik saygısı ölçeği yeralmaktadır. Üçüncü bölümde ise Gill, Gross ve Huddleston tarafından 1983 yılındageliştirilen Spora Katılım Motivasyonu Ölçeği yer almaktadır.Araştırmada elde edilen bulguları analiz etmek için SPSS 20 paket programıkullanılmıştır. Katılımcıların kişisel bilgilerinin dağılımlarını belirlemek için yüzde,frekans ve çapraz tabloluma yöntemleri kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki farkıbelirlemek için t testi uygulandı. Anlamlı farklılığı belirlemede tek yönlü varyansanalizi, ikinci derece testi olarak ise Tukey's HSD çoklu karşılaştırma testiuygulandı.. Çalışmada anlamlılık düzeyi P<0,5 olarak alınmıştır.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda katılımcıların rekreatif faaliyetlere katılımmotivasyonları ile kişisel özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkbunamamıştır (p>0,05).Sonuç olarak Katılımcı bireyler arasında benlik saygısı ve motivasyon düzeyleriarasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Benlik Saygısı, Rekreatif, Futbol, Motivasyon, Boş Zaman
dc.description.abstractPurpose of this study Theresearch of the relationship between elements that motivate high school studentsplaying soccer for recreational purposes and self-esteem is the evaluation of thefindings. The study constitutes 9-10-11 and 12th grade high school students studyingin the schools affiliated to the Ministry of National Education. A total of 650 studentsincluding 346 volunteer male students and 304 female students participated in thestudy by using the random sampling method. The survey used as a data collectiontool in the study consists of 3 parts. In the first part, a personal information form isused to identify the participants' personal information. In the second part,Coopersmith self esteem scale developed by Stanley Coopersmith in 1986 isincluded. The third part is included the Sports Participation Motivation Scaledeveloped by Gill, Gross and Huddleston in 1983.SPSS 20 package program was used to analyze the findings obtained in the study.Percentage, frequency and cross-tabulation methods were used to determine thedistributions of personal information of the participants. T test was used to determinethe difference between the variables. Tukey's HSD multiple comparison test wasused as the second-degree test, while one-way anova was used to determinemeaningful difference. The level of significance in the study was taken as P <0,5.As a result of the statistical analyzes, there was no statistically significant differencebetween participant motivation and personal characteristics of recreational activities(p> 0,05).As a result, there was no significant difference between self-esteem and motivationlevels among participating individuals.Keywords: Self Respect, Recreative, Football, Motivation, Leisureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleRekreatif amaçlı futbol oynayan lise öğrencilerini motive eden unsurlar ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of the relation between factors motivating high school students who are playing football for recreative purpose and conceit respect
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-14
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmRecreational activities
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmFootball
dc.identifier.yokid10156289
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid484845
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess