Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdilek, Çetin
dc.contributor.authorEkinci, Nurullah Emir
dc.date.accessioned2021-05-07T09:26:39Z
dc.date.available2021-05-07T09:26:39Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611823
dc.description.abstractBu çalışma üniversite öğrencilerinin katıldıkları rekreatif etkinliklerin sağladığı faydalar hakkında ne derece bir farkındalığa sahip olduklarının belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada literatür taramasının ardından 55 maddelik bir soru havuzu oluşturulmuştur. Uzman görüşlerinden sonra veri toplama aracının 45 madde olmasına karar verilmiştir. Yapılan pilot çalışma neticesinde faktör yükü düşük olan bir sorunun çıkartılmasıyla (.288) 44 maddeye indirgenen veri toplama aracının örtük yapısı açıklayıcı faktör analizi ile yapılmıştır. Analiz sonucuna göre toplam varyansın % 43.327 sini açıklayan 41 madde ve 3 faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır.İlgili literatür incelenmiş ve bulunan alt boyutlar (1. boyut Haz/Eğlence, 2. boyut Sosyal/Başarı 3. boyut Kendini Geliştirme) olarak adlandırılmıştır. Ortaya çıkan örtük yapının doğrulanması ise doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. Analiz sonuçları 41 madde ve 3 faktörlü yapının uyum indekslerinin iyi olduğunu göstermiştir. Veri toplama aracının güvenirliği iç tutarlık ve iki yarı güvenirlik analizleri ile sınanmış ve veri toplama aracının yüksek güvenirliğe sahip olduğu anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study was carried out for the purpose of collecting valid and reliable data in order to designate to what extent the university students gain beneficially from recreational activities they engage in. After studying available academic research a questionnaire of 55 items was made. Following expert opinion it was decided to narrow the data collection tool to 45 items. As a result of the pilot study one item found low factor load (.288) the data collection tool was reduced to 44 items and the implicit structure of it was formed through the explanatory factor analysis. According to the result of the analysis a structure was shaped. This structure was shaped by 41 items and 3 factors. These 41 items and 3 factors explain the 43.327 % of the total variance. The verification of the implicit structure that was shaped was tested through confirmatory factor analysis. Analysis results have shown that the fit indices of the structure of 41 items and 3 factors are good. Founded dimensions named as Fun/Entertaintment, Sosyal/Başarı and Self Improvement). The reliability of the data collection tool was tested by internal consistency and the split-half reliability analyses. It was understood that the data collection tool has high reliability.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin rekreatif etkinlikler hakkındaki farkındalıklarının araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of university students awareness about recreational activities
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmAwareness
dc.identifier.yokid10101916
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464942
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess