Show simple item record

dc.contributor.advisorEynur, Baybars Recep
dc.contributor.authorKarayazi, Tülay
dc.date.accessioned2021-05-07T09:26:32Z
dc.date.available2021-05-07T09:26:32Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611799
dc.description.abstractYapılan araştırmanın özel okullarda görev yapan ve farklı yöntemlerle devlet okullarına atanmış olan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel bağlılık, mesleğe adanmışlık ve Diğerkâmlık düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma, Nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, İstanbul İl'inde görev yapan beden eğitimi ve spor dersi öğretmenleri; örneklemini ise, İstanbul'un çeşitli ilçelerinde görev yapan 618 beden eğitimi ve spor dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, 1990'da Allen ve Mayer tarafından geliştirilen ve Güney Çetin Gürkan (2006) tarafından Türkçe 'ye uyarlanan Örgütsel Bağlılık Ölçeği, Ersanlı ve Doğru Çabuker (2015) tarafından geliştirilen Diğerkâmlık Ölçeği ve Lovibond ve Lovibond (1995) tarafından geliştirilip Türkçe adaptasyon çalışması Akın ve Çetin (2007) tarafından yapılan Stres Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde IBM SPSS 25,0 paket programı kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde ikili karşılaştırmalarda Independent Sample T test ve Mann Whitney U testi, çoklu karşılaştırmalarda da ANOVA ve Kruskal Wallis testi, değişkenler arasında ilişki olup olmadığının incelenmesinde de Lojistik Regresyon analizinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, atanma usulleri ile mesleki stres arasındaki ilişkiye bakıldığında, kurumlar arası geçişle atamanın mesleki stres üzerinde etkiye sahip olduğu görülmüştür. Atanma usulleri ile özveri düzeyleri arasındaki ilişkinin analiz sonuçları değerlendirildiğinde ise millikten atamanın özveri ve Diğerkâmlık üzerinde etkiye sahip olduğu görülmüştür. Atanma usulleri ile örgütsel bağlılık arasında ise anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmenleri, Atanma Usulleri, Örgütsel Bağlılık, Mesleki Stres, Özveri, Diğerkâmlık
dc.description.abstractThe study is to examine the levels of organizational commitment, commitment to the profession and altruism of physical education and sports teachers who work in private schools and have been assigned to public schools by different methods. The relational screening method, which is among the quantitative research methods, was used in the research. The universe of the study, physical education and sports lesson teachers working in the city of Istanbul; The sample consists of 618 physical education and sports teachers working in various districts of Istanbul. Within the scope of the study, the personal information form prepared by the researcher, the Organizational Commitment Scale developed by Allen and Mayer in 1990 and adapted to Turkish by Güney Çetin Gürkan (2006), the Altruism Scale developed by Ersanlı and Doğru Çabuker (2015) and Lovibond and Lovibond (2015). Stress Scale developed by Akın and Çetin (2007) was developed by Turkish. IBM SPSS 25.0 package program was used in the analysis of the data obtained. In statistical analysis, Independent Sample T test and Mann Whitney U test were used in paired comparisons, ANOVA and Kruskal Wallis test in multiple comparisons, and Logistic Regression analysis was used to examine whether there was a relationship between variables. As a result of the analysis, when looking at the relationship between appointment procedures and occupational stress, it is seen that transfer between institutions and appointment has an effect on professional stress. When the analysis results of the relationship between appointment methods and levels of self-sacrifice were evaluated, it was seen that assigning millikten had an effect on self-sacrifice and altruism. It was concluded that there is no significant relationship between the methods of appointment and organizational commitment.Key Words: Physical Education Teachers, Appointment Procedures, Organizational Commitment, Occupational Stress, Dedication, Altruism RA DOLDURULACAKTIRen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin atanma usullerine göre örgütsel bağlılık, mesleki stres ve diğerkâmlık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of organizational commitment, professional stress and other energy levels according to the appointment procedures of physical education teachers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10144820
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid646012
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess