Taşıtlarda frenleme enerjisinden yararlanma imkanlarının araştırılması
dc.contributor.advisor | Kuşhan, Battal | |
dc.contributor.author | Ceylan, Nuri | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:25:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:25:43Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611761 | |
dc.description.abstract | rv ÖZET Bu projede; frenleme enerjisini geri kazanabilen hidrolik sistem, enerji tasarrufu ve verimliliği temel alınarak, ayrıntılı olarak incelenmiştir. Böylece bu tür bir sistemle donatılmış bir şehiriçi toplu taşıma otobüsünde; kinetik enerjinin geri kazanılması, motorun optimum şartlarda çalışması sağlanarak yakıt tüketiminin minumuma indirilmesi, egzos gaz emisyonlarındaki kirletici bileşenlerin oranının azaltılması ve daha az motor, transmisyon ve fren aşınmasının sağlanması hedeflenmiştir. Çalışma toplam yedi bölümden meydana gelmiştir. 1. Bölümde; sistem tanıtılmış ve çalışmasından bahsedilmiştir. 2. Bölümde; sistemin matematik modeli kurulmuş ve enerji geri kazanım yöntemi anlatılmıştır. 3. Bölümde; sistem kurularak, sistem elemanları tanıtılmış ve montaj gerçekleştirilmiştir 4. Bölümde; sağlanacak enerji kazancı, yakıt tasarrufu ve km. deki parasal kazanç teorik olarak hesaplanmıştır. 5. Bölümde; sistem kullanımı ile sağlanacak diğer avantajlardan bahsedilmiştir. 6. Bölümde ise maliyet analizi yapılarak sistemin ekonomik verimliliği incelenmişti r. 7. Bölümde de; ulaşılması hedeflenen sonuçlardan bahsedilmiş ve sonuçlar irdelenmiştir. Anahtar Kelimeler : Motorlu Taşıtlar, Kinetik Enerji, Frenleme Enerjisi, Enerji Tasarrufu, Frenleme Enerjisi Geri Kazanımı, Frenleme Enerjisiyle Tahrik | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this project, it is aimed to save energy by using energy dissipated during braking at city busses; to minimize fuel consumption by setting optimum working conditions of motor; to decrease particle emissions in exhaust gases; to decrease errosion at motor and transmission mechanisms. This study can be divided into seven sections. Section 1; This section is a brief explanation of the system and its working principles. Section 2; Mathematical model of the system is established and the method of utilisation of dissipated energy is defined. Section 3; In this section, equipments used in the project are clerified and assembled. Section 4; In this part, energy gain and fuel save of the system per km is found theoretically. Section 5; In this part, to decrease particle emissions in exhaust gases; to decrease errosion at motor and transmission mechanisms İ3 discussed. Section 6; In this part, economical analiysis of the system is discussed, Section 7; In this section, possible results are put into consideration and remarks are included finally. Keywords : Motor Vehicles, Kinetic Energy, Braking Energy, Energy Saving, Regeneration of Braking Energy, Brake Energy Drive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Taşıtlarda frenleme enerjisinden yararlanma imkanlarının araştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bus | |
dc.subject.ytm | Recycling | |
dc.subject.ytm | Brake systems | |
dc.subject.ytm | Hydraulic systems | |
dc.subject.ytm | Energy saving | |
dc.identifier.yokid | 45017 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 45017 | |
dc.description.pages | 58 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |