Show simple item record

dc.contributor.advisorKuşhan, Battal
dc.contributor.authorCeylan, Nuri
dc.date.accessioned2021-05-07T09:25:43Z
dc.date.available2021-05-07T09:25:43Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611761
dc.description.abstractrv ÖZET Bu projede; frenleme enerjisini geri kazanabilen hidrolik sistem, enerji tasarrufu ve verimliliği temel alınarak, ayrıntılı olarak incelenmiştir. Böylece bu tür bir sistemle donatılmış bir şehiriçi toplu taşıma otobüsünde; kinetik enerjinin geri kazanılması, motorun optimum şartlarda çalışması sağlanarak yakıt tüketiminin minumuma indirilmesi, egzos gaz emisyonlarındaki kirletici bileşenlerin oranının azaltılması ve daha az motor, transmisyon ve fren aşınmasının sağlanması hedeflenmiştir. Çalışma toplam yedi bölümden meydana gelmiştir. 1. Bölümde; sistem tanıtılmış ve çalışmasından bahsedilmiştir. 2. Bölümde; sistemin matematik modeli kurulmuş ve enerji geri kazanım yöntemi anlatılmıştır. 3. Bölümde; sistem kurularak, sistem elemanları tanıtılmış ve montaj gerçekleştirilmiştir 4. Bölümde; sağlanacak enerji kazancı, yakıt tasarrufu ve km. deki parasal kazanç teorik olarak hesaplanmıştır. 5. Bölümde; sistem kullanımı ile sağlanacak diğer avantajlardan bahsedilmiştir. 6. Bölümde ise maliyet analizi yapılarak sistemin ekonomik verimliliği incelenmişti r. 7. Bölümde de; ulaşılması hedeflenen sonuçlardan bahsedilmiş ve sonuçlar irdelenmiştir. Anahtar Kelimeler : Motorlu Taşıtlar, Kinetik Enerji, Frenleme Enerjisi, Enerji Tasarrufu, Frenleme Enerjisi Geri Kazanımı, Frenleme Enerjisiyle Tahrik
dc.description.abstractSUMMARY In this project, it is aimed to save energy by using energy dissipated during braking at city busses; to minimize fuel consumption by setting optimum working conditions of motor; to decrease particle emissions in exhaust gases; to decrease errosion at motor and transmission mechanisms. This study can be divided into seven sections. Section 1; This section is a brief explanation of the system and its working principles. Section 2; Mathematical model of the system is established and the method of utilisation of dissipated energy is defined. Section 3; In this section, equipments used in the project are clerified and assembled. Section 4; In this part, energy gain and fuel save of the system per km is found theoretically. Section 5; In this part, to decrease particle emissions in exhaust gases; to decrease errosion at motor and transmission mechanisms İ3 discussed. Section 6; In this part, economical analiysis of the system is discussed, Section 7; In this section, possible results are put into consideration and remarks are included finally. Keywords : Motor Vehicles, Kinetic Energy, Braking Energy, Energy Saving, Regeneration of Braking Energy, Brake Energy Drive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleTaşıtlarda frenleme enerjisinden yararlanma imkanlarının araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBus
dc.subject.ytmRecycling
dc.subject.ytmBrake systems
dc.subject.ytmHydraulic systems
dc.subject.ytmEnergy saving
dc.identifier.yokid45017
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid45017
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess