Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuşoğlu, Abdullah
dc.contributor.authorMakara, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:25:27Z
dc.date.available2021-05-07T09:25:27Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611692
dc.description.abstractIV ÖZET Bu çalışmada, sanal gerçeklik ortamının bilgisayarda simulasyonu yapılmıştır. Bilgisayar grafik ekranında üç boyutlu modeller elde edilmiş ve bilgisayar ekranında kullanıcıya üç boyutlu ortamda bulunduğu hissi verilmiştir. Noktalar kullanılarak doğrular, doğruların birleştirilmesiyle yüzeyler ve sonunda bunlar ile nesneler oluşturulmuştur. Bilgisayar ekranı iki boyutlu olduğundan, üç boyutlu nesnelerin, bir bakış uzaklığı ve açısına göre izdüşümü alınmıştır. Bunun için tek noktalı perspektif projeksiyon yöntemi kullanılmıştır. Nesnelerin hareketinin sağlanması nesneleri oluşturan noktalara dönüşüm işlemlerinin uygulanmasıyla yapılmıştır. Nesneye olan uzaklık ve bakış açısı mouse yardımıyla değiştirilerek nesne etrafında hareket sağlanmıştır. Anahtar Kelimeler : Üç Boyutlu Bilgisayar Grafikleri, Sanal Gerçeklik, Simulasyon, Nesne, Perspektif, Projeksiyon
dc.description.abstractSIMULATION OF VIRTUAL REALITY ON A PC ABSTRACT In this study, a virtual reality environment has been simulated on a computer. Three dimensional (3D) models of objects were also formed and on the computer screen the user were given the impression of being in a 3D world. The lines were formed by vertex points, by joining lines surfaces were formed and finally the objects were formed by these surfaces. Since the computer screen is two-dimensional the 3D objects the were projected onto screen with a viewing angle and viewing distance. To achieve this aim single point perspective projection method was used. To produce movements of objects, vertex points were transformed. The viewing distance and viewing angle ware changed by movie therefore movements around the objects were obscured. Key words : Three dimensional computer graphics, Virtual reality, Simulation, Object, Perspective, Projectionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleSanal gerçeklik ortamının PC`de simulasyonu
dc.title.alternativeSimulation of virtual reality on a PC
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektronik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.subject.ytmSimulation
dc.identifier.yokid50091
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid50091
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess