Sanal gerçeklik ortamının PC`de simulasyonu
dc.contributor.advisor | Çavuşoğlu, Abdullah | |
dc.contributor.author | Makara, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:25:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:25:27Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611692 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Bu çalışmada, sanal gerçeklik ortamının bilgisayarda simulasyonu yapılmıştır. Bilgisayar grafik ekranında üç boyutlu modeller elde edilmiş ve bilgisayar ekranında kullanıcıya üç boyutlu ortamda bulunduğu hissi verilmiştir. Noktalar kullanılarak doğrular, doğruların birleştirilmesiyle yüzeyler ve sonunda bunlar ile nesneler oluşturulmuştur. Bilgisayar ekranı iki boyutlu olduğundan, üç boyutlu nesnelerin, bir bakış uzaklığı ve açısına göre izdüşümü alınmıştır. Bunun için tek noktalı perspektif projeksiyon yöntemi kullanılmıştır. Nesnelerin hareketinin sağlanması nesneleri oluşturan noktalara dönüşüm işlemlerinin uygulanmasıyla yapılmıştır. Nesneye olan uzaklık ve bakış açısı mouse yardımıyla değiştirilerek nesne etrafında hareket sağlanmıştır. Anahtar Kelimeler : Üç Boyutlu Bilgisayar Grafikleri, Sanal Gerçeklik, Simulasyon, Nesne, Perspektif, Projeksiyon | |
dc.description.abstract | SIMULATION OF VIRTUAL REALITY ON A PC ABSTRACT In this study, a virtual reality environment has been simulated on a computer. Three dimensional (3D) models of objects were also formed and on the computer screen the user were given the impression of being in a 3D world. The lines were formed by vertex points, by joining lines surfaces were formed and finally the objects were formed by these surfaces. Since the computer screen is two-dimensional the 3D objects the were projected onto screen with a viewing angle and viewing distance. To achieve this aim single point perspective projection method was used. To produce movements of objects, vertex points were transformed. The viewing distance and viewing angle ware changed by movie therefore movements around the objects were obscured. Key words : Three dimensional computer graphics, Virtual reality, Simulation, Object, Perspective, Projection | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Sanal gerçeklik ortamının PC`de simulasyonu | |
dc.title.alternative | Simulation of virtual reality on a PC | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektronik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Simulation | |
dc.identifier.yokid | 50091 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 50091 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |