Buji ile ateşlemeli bir motorun doğalgazlıya dönüşümünün performans ve emisyonlara etkisi
dc.contributor.advisor | Çetinkaya, Selim | |
dc.contributor.author | Keskin, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:25:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:25:20Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611659 | |
dc.description.abstract | IV BUJİ İLE ATEŞLEMELİ BİR MOTORUN DOĞAL GAZLIYA DÖNÜŞÜMÜNÜN PERFORMANS VE EMİSYONLARA ETKİSİ (Yüksek Lisans Tezi) DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ÖZET Bu çalışmada, buji ile ateşlemeli bir benzin motorunun doğal gazlıya dönüşümünün performans ve emisyonlara etkisi araştırılmıştır. Doğal gaza dönüşüm için, regülatör, gaz karıştırıcı ve yüksek basınca dayanıklı doğal gaz tüpü kullanılmış, doğal gazın oktan sayışırım yüksek olmasından dolayı, motorun termik verimini artırmak düşüncesiyle, konsrüksiyonunun müsaade ettiği ölçülerde, silindir kapağı taşlanarak, sıkıştırma oranı artırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, doğal gazla çalışmanın performans değerlerinde benzine göre azalma, emisyon değerlerinde ise, özellikle HC ve CO gibi zararlı emisyonlarda olmak üzere, önemli ölçüde azalmalar olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanısıra, özgül enerji maliyetinin düşük olması, doğal gazın benzine göre oldukça ekonomik olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimeler: Buji ile ateşlemeli motor, doğal gaz, sıkıştırılmış doğal gaz, doğal gaz yakıtlı motor. | |
dc.description.abstract | THE EFFECT OF USING NATURAL GAS FUEL ON THE PERFORMANCE AND EMISSIONS OF THE SPARK IGNITED PETROL ENGINE (M. Sc. Thesis) Ahmet KESKİN DUMLUPESfAR UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY SUMMARY In this study, the effect of using natural gas fuel on the performance and the emissions of the modified spark ignited petrol engine was investigated. Natural gas pressure regulator, gas mixer and gas tube were used for modification. To use the advantage of the high octane number of the natural gas mel to increase the thermic efficiency of the engine, its compression ratio has increased by grinding the cylinder head within the allowed limits. As results, the values of the efficiency with natural gas was less than with gasoline. Also, considerable amount of decrease on the harmful emission values, especially HC and CO values was recorded. Nevertheless, the decrease of the cost of the specific energy is shown that as a fuel, natural gas is rather economical than gasoline. Key words: Spark ignited petrol engine, natural gas, compressed natural gas, natural gas engine. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Buji ile ateşlemeli bir motorun doğalgazlıya dönüşümünün performans ve emisyonlara etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of using natural gas fuel on the performance and emissions of the spark ignited petrol engine | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motors | |
dc.subject.ytm | Transformation | |
dc.subject.ytm | Natural gas | |
dc.identifier.yokid | 65627 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 65627 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |