Show simple item record

dc.contributor.advisorArberk, Korkud
dc.contributor.authorBağirgan, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-07T09:25:18Z
dc.date.available2021-05-07T09:25:18Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2021-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611652
dc.description.abstractÇağımızda katar hızlarının artması, kurbalardan konforlu ve emniyetli geçişi sağlayabilecek yeni rakordman eğrilerinin bulunup kullanılmalarını gerekli kılmıştır. Dever rampasının sinusoid olması halinde ortaya çıkan sinusoidal rakordman eğrisi, bunların çok konforlu olanlarından bir tanesidir. Deverin lineer değişimine göre, önceleri kolayca yapılmakta olan bozulmuş kurbalann düzeltilmesine ilişkin hesaplar, deverin ve dolayısıyla rakordman eğrisinin sinusoidal olması halinde, ancak bilgisayar kullanılarak çözülebilecek bir nitelik kazanmış bulunmaktadır. Çözüm için gerekli bilgisayar programının geliştirilmesine esas olacak temel bilgiler giriş bölümünü izleyen 2. bölümde `Yolun Geometrik Şeklinin Belirlenmesi` başlığı altında verilmiştir. Daha sonraki 3. bölümde, bozulmuş kurbaların düzeltilmesi için gerekli matematiksel bağıntılar ve bu konudaki literatür etüt edilerek hem hesap hem de uygulama açısından kolaylık sağlayabilecek yöntemlerin bulunmasına çalışılmıştır. Rakordman eğrilerinin değişmez diye bilinen başlangıç ve bitim noktalan araştırma konusu edilerek bu noktaların kurbaların düzeltilmesindeki önemi ve minimum ripajla düzeltmeye uygun olan, gerçek yerlerinin bulunmasının gerekliliği ortaya çıkarılmıştır. Son bölüm olan 4. bölümde ise geliştirilen bilgisayar programının uygulandığı örnek bir çözüme kısa açıklamalara birlikte yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kurbaların Düzetilmesi, Dever, Rakordman Eğrisi, Açılar Diyagramı
dc.description.abstractIn our century increased speeds of trains make us to develope and use the new easement curves to provide a comfortable and secure transportation. When the superelevation is sinusoidal then one of the most comfortable curves is the sinusoidal easement curve. Calculations to improve the distorted curves were done very easily when the superelevations change linearly but when the superelevations and spiral curves are sinusoidal then we need to use computers to solve the problem. The main ideas to improve the necassary program for computer aided solution are presented in the second chapter, called `Determination of the Geometrical Railroad Shape`. Then in the third chapter, the mathematical expressions for improving the distorted curves and topics related to this field are investigated. According to these investigations some methods which eas the calculations and application are presented. The beginning and the end points of the easement curves which are known as they can not be replaced are taken into consideration. As a result it has been found that these points are very important for improving the distorted curved and also it is necassery to find the real poritions of these points with rninimum work. In the fourth chapter the developed computer program is presented according to relations and priciples explained in the second and third chapters. Keywords: Correction Of Curves, Superelevation, Easement Curve, Diagram Of Angleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleSinüsodial dever rampalı demiryol kurbalarının açılar diyagramı prensibi ile düzeltilmesi için yeni bir metod bulunması
dc.title.alternativeA New method for the correction of the sinusodial easement curves of railways with the principle of angle diagrams
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-22
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAngles diagram
dc.subject.ytmSuperelevation
dc.subject.ytmCurves correction
dc.subject.ytmRailways
dc.identifier.yokid65612
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid65612
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess