La Technique de persuasion dans I`Emile de Jean-Jacques Rousseau
dc.contributor.advisor | Yalçın, Mehmet | |
dc.contributor.author | Nemutlu, Duran | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:25:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:25:12Z | |
dc.date.submitted | 1985 | |
dc.date.issued | 2018-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611622 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmamızda, Jean-Jacques Rousseau' nun Emile adlı romanında ikna tekniğini inceledik. J.J. Rousseau 18. yüzyıl Fransa` sının önde gelen yazarlarındandır ve ilginç düşünceleriyle toplum kesitlerin de ve kurumlarda sarsıntılar yaratmıştır. Nitekim Emile ilk defa yayınlandığında, Fransa' da ve İsviçre'de kitap yakılmaya, yazarı tutuklanmaya mahkûm edilmiştir. Rousseau kurtuluşu kaçmakta ve gizlenmekte bulmuştur. Emile, Rousseau' nun eğitim üzerine düşüncelerini, önerilerini ve eleştirilerini topladığı bir yapıtıdır. Rousseau' nun genel ilkesi şu idi: İnsan iyi doğar, fakat toplum verdiği eğitimle onu bozar. Bunun için insanı toplumun kötü etkilerinden koruyacak bir eğitim sistemi kurmayı düşler. Toplumun temel öğesi insan olduğundan, eğer iyi insan yetiştirirsek, sonuçta bu iyi yetişmiş insanlardan iyi toplumlar meydana gelecektir, der. Emile aynı zamanda eğitim üzerine yazılmış felsefi ve kuramsal bir yapıt da sayılabileceğin den, Rousseau ortaya attığı kuramlara okuyucuyu inandırmak için kanıtlama yöntemine baş vurmaktadır. Biz im incelememiz de bu kanıtlama ve ikna yöntemi üzerinedir.173 Rousseau ileri sürdüğü görüş ve düşüncelerin gerçekliğini ispatlamak için bütün bilim dallarından, dinden, geleneklerden, bilge kişilerden ve kendi gözlemlerinden yararlanmakta, örnekler verip, kanıtlar göstermektedir, örneklerinde müsbet verilere dayanması, akla ve kal be seslenmesi, dili ustalıkla kullanması onun ikna tekniğindeki başarısını artırmıştır. Aradan iki yüz yirmi üç yıl geçmesine rağmen, onun, eğitim üzerine, çocuk üzerine, insan üzer ine, toplum üzerine görüşlerinin çoğu halâ yeniliğini ve tazeliğini korumaktadır. | |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | La Technique de persuasion dans I`Emile de Jean-Jacques Rousseau | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-26 | |
dc.contributor.department | Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | French novel | |
dc.subject.ytm | Rousseau, Jean Jacques | |
dc.subject.ytm | Emile | |
dc.identifier.yokid | 97 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 97 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Fransız Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |