Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Mehmet
dc.contributor.authorNemutlu, Duran
dc.date.accessioned2021-05-07T09:25:12Z
dc.date.available2021-05-07T09:25:12Z
dc.date.submitted1985
dc.date.issued2018-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611622
dc.description.abstractBu çalışmamızda, Jean-Jacques Rousseau' nun Emile adlı romanında ikna tekniğini inceledik. J.J. Rousseau 18. yüzyıl Fransa` sının önde gelen yazarlarındandır ve ilginç düşünceleriyle toplum kesitlerin de ve kurumlarda sarsıntılar yaratmıştır. Nitekim Emile ilk defa yayınlandığında, Fransa' da ve İsviçre'de kitap yakılmaya, yazarı tutuklanmaya mahkûm edilmiştir. Rousseau kurtuluşu kaçmakta ve gizlenmekte bulmuştur. Emile, Rousseau' nun eğitim üzerine düşüncelerini, önerilerini ve eleştirilerini topladığı bir yapıtıdır. Rousseau' nun genel ilkesi şu idi: İnsan iyi doğar, fakat toplum verdiği eğitimle onu bozar. Bunun için insanı toplumun kötü etkilerinden koruyacak bir eğitim sistemi kurmayı düşler. Toplumun temel öğesi insan olduğundan, eğer iyi insan yetiştirirsek, sonuçta bu iyi yetişmiş insanlardan iyi toplumlar meydana gelecektir, der. Emile aynı zamanda eğitim üzerine yazılmış felsefi ve kuramsal bir yapıt da sayılabileceğin den, Rousseau ortaya attığı kuramlara okuyucuyu inandırmak için kanıtlama yöntemine baş vurmaktadır. Biz im incelememiz de bu kanıtlama ve ikna yöntemi üzerinedir.173 Rousseau ileri sürdüğü görüş ve düşüncelerin gerçekliğini ispatlamak için bütün bilim dallarından, dinden, geleneklerden, bilge kişilerden ve kendi gözlemlerinden yararlanmakta, örnekler verip, kanıtlar göstermektedir, örneklerinde müsbet verilere dayanması, akla ve kal be seslenmesi, dili ustalıkla kullanması onun ikna tekniğindeki başarısını artırmıştır. Aradan iki yüz yirmi üç yıl geçmesine rağmen, onun, eğitim üzerine, çocuk üzerine, insan üzer ine, toplum üzerine görüşlerinin çoğu halâ yeniliğini ve tazeliğini korumaktadır.
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleLa Technique de persuasion dans I`Emile de Jean-Jacques Rousseau
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-11-26
dc.contributor.departmentFransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFrench novel
dc.subject.ytmRousseau, Jean Jacques
dc.subject.ytmEmile
dc.identifier.yokid97
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineFransız Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess