Show simple item record

dc.contributor.advisorSağ, Vahap
dc.contributor.authorErdoğan Baydilli, Cahide
dc.date.accessioned2021-05-07T09:25:10Z
dc.date.available2021-05-07T09:25:10Z
dc.date.submitted1987
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611604
dc.description.abstract202 örneklem grubumuzu oluşturan öğrencile rin büyük çoğunluğu ailelerinin yanında kalarak öğrenime devam ettiği için,# 75» 5' inin aylık harç lıkları yeterli gelmektedir. Harçlıklarının yeter li olmasına karşılık, kasaba ortamında ilgi ve ye tenekleri doğrultusunda mesleki kursa deva* etme olanağı bul ami yan öğrencilerin oranı ise % 92.8 dir. öğrencilerin anne ve babalarının eğitim düzeyi de öğrenci başarısını etkileyen önemli fak törlerden sayılmaktadır.Araştırmamıza göre kız öğ rencilerin % 24'ü^©rkek 8gre&oil9.rln<Jtf33*7* sinin babasi`ilkfikul a®iunudur*Ayaı şekilde kız öğrenci lerin #36' sının annesi ilkokul mezunu iken erkek öğrencilerin # 59.6* sının annesi okur-yazar de ğildir. Gelir dilimine göre, öğrencilerin % 79.1'i- nin ailesinin orta halli olduğu, yani öğrencilerin büyük çoğunluğunun orta düzeydeki ailelerden gel diğini görüyoruz. Kız öğrencilerin orta halli aile lerden gelmesine karşılık tatillerde dinlenip eğ lendiklerini, buna karşılık erkek öğrencilerin aile bütçesine katkıda bulunmak için babalarının işle rinde çalıştıklarını görüyoruz.Çünkü kız öğrencile rin # 90 'ı tatillerde dinlenip eğlenirken, efckek203 öğrencilerin # 61. 8' inin babalarının işlerine yardım ettiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak lise son sınıf öğrencile rinin büyük çoğunluğunun lisede okuma amaçları nın üniversiteye girsek olduğunu belirtebiliriz. Zaten günümüzde yüksek öğrenim kurumları, liseler den gelen öğrencilerin yükünü çekemez duruma gelmiştir. Çünkü öğrencilerin büyük çoğunluğu meslek okullarından çok, yüksek öğrenime basamak olarak gördükleri liseleri tercih etmaktedirler. Üniversite kapılarında yığılan gençler ise ge çici olarak bir bunalım dönemi yaşamaktadırlar. Tüm bu nedenler, lisede okumakta olan gençleri baskı altında tutmakta ve sağlıklı meslek seçimi yapmalarını engellemektedir. §#l±f@İf toplumlar,, geleceğe yönelik insangücü düzenlemelerini, bugünün gençlerinin meslek seçimi kararını alırken etkilendiği fak törleri göz önüne alarak yapmaktadırlar. Kalkın makta olan ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de insangücü düzenlemeSinengreBelik meslek seçimi sorunu henüz çözümîenememiştir.202 örneklem grubumuzu oluşturan öğrencile rin büyük çoğunluğu ailelerinin yanında kalarak öğrenime devam ettiği için,# 75» 5' inin aylık harç lıkları yeterli gelmektedir. Harçlıklarının yeter li olmasına karşılık, kasaba ortamında ilgi ve ye tenekleri doğrultusunda mesleki kursa deva* etme olanağı bul ami yan öğrencilerin oranı ise % 92.8 dir. öğrencilerin anne ve babalarının eğitim düzeyi de öğrenci başarısını etkileyen önemli fak törlerden sayılmaktadır.Araştırmamıza göre kız öğ rencilerin % 24'ü^©rkek 8gre&oil9.rln<Jtf33*7* sinin babasi`ilkfikul a®iunudur*Ayaı şekilde kız öğrenci lerin #36' sının annesi ilkokul mezunu iken erkek öğrencilerin # 59.6* sının annesi okur-yazar de ğildir. Gelir dilimine göre, öğrencilerin % 79.1'i- nin ailesinin orta halli olduğu, yani öğrencilerin büyük çoğunluğunun orta düzeydeki ailelerden gel diğini görüyoruz. Kız öğrencilerin orta halli aile lerden gelmesine karşılık tatillerde dinlenip eğ lendiklerini, buna karşılık erkek öğrencilerin aile bütçesine katkıda bulunmak için babalarının işle rinde çalıştıklarını görüyoruz.Çünkü kız öğrencile rin # 90 'ı tatillerde dinlenip eğlenirken, efckek203 öğrencilerin # 61. 8' inin babalarının işlerine yardım ettiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak lise son sınıf öğrencile rinin büyük çoğunluğunun lisede okuma amaçları nın üniversiteye girsek olduğunu belirtebiliriz. Zaten günümüzde yüksek öğrenim kurumları, liseler den gelen öğrencilerin yükünü çekemez duruma gelmiştir. Çünkü öğrencilerin büyük çoğunluğu meslek okullarından çok, yüksek öğrenime basamak olarak gördükleri liseleri tercih etmaktedirler. Üniversite kapılarında yığılan gençler ise ge çici olarak bir bunalım dönemi yaşamaktadırlar. Tüm bu nedenler, lisede okumakta olan gençleri baskı altında tutmakta ve sağlıklı meslek seçimi yapmalarını engellemektedir. §#l±f@İf toplumlar,, geleceğe yönelik insangücü düzenlemelerini, bugünün gençlerinin meslek seçimi kararını alırken etkilendiği fak törleri göz önüne alarak yapmaktadırlar. Kalkın makta olan ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de insangücü düzenlemeSinengreBelik meslek seçimi sorunu henüz çözümîenememiştir.203 öğrencilerin # 61. 8' inin babalarının işlerine yardım ettiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak lise son sınıf öğrencile rinin büyük çoğunluğunun lisede okuma amaçları nın üniversiteye girsek olduğunu belirtebiliriz. Zaten günümüzde yüksek öğrenim kurumları, liseler den gelen öğrencilerin yükünü çekemez duruma gelmiştir. Çünkü öğrencilerin büyük çoğunluğu meslek okullarından çok, yüksek öğrenime basamak olarak gördükleri liseleri tercih etmaktedirler. Üniversite kapılarında yığılan gençler ise ge çici olarak bir bunalım dönemi yaşamaktadırlar. Tüm bu nedenler, lisede okumakta olan gençleri baskı altında tutmakta ve sağlıklı meslek seçimi yapmalarını engellemektedir. §#l±f@İf toplumlar,, geleceğe yönelik insangücü düzenlemelerini, bugünün gençlerinin meslek seçimi kararını alırken etkilendiği fak törleri göz önüne alarak yapmaktadırlar. Kalkın makta olan ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de insangücü düzenlemeSinengreBelik meslek seçimi sorunu henüz çözümîenememiştir.203 öğrencilerin # 61. 8' inin babalarının işlerine yardım ettiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak lise son sınıf öğrencile rinin büyük çoğunluğunun lisede okuma amaçları nın üniversiteye girsek olduğunu belirtebiliriz. Zaten günümüzde yüksek öğrenim kurumları, liseler den gelen öğrencilerin yükünü çekemez duruma gelmiştir. Çünkü öğrencilerin büyük çoğunluğu meslek okullarından çok, yüksek öğrenime basamak olarak gördükleri liseleri tercih etmaktedirler. Üniversite kapılarında yığılan gençler ise ge çici olarak bir bunalım dönemi yaşamaktadırlar. Tüm bu nedenler, lisede okumakta olan gençleri baskı altında tutmakta ve sağlıklı meslek seçimi yapmalarını engellemektedir. §#l±f@İf toplumlar,, geleceğe yönelik insangücü düzenlemelerini, bugünün gençlerinin meslek seçimi kararını alırken etkilendiği fak törleri göz önüne alarak yapmaktadırlar. Kalkın makta olan ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de insangücü düzenlemeSinengreBelik meslek seçimi sorunu henüz çözümîenememiştir.202 örneklem grubumuzu oluşturan öğrencile rin büyük çoğunluğu ailelerinin yanında kalarak öğrenime devam ettiği için,# 75» 5' inin aylık harç lıkları yeterli gelmektedir. Harçlıklarının yeter li olmasına karşılık, kasaba ortamında ilgi ve ye tenekleri doğrultusunda mesleki kursa deva* etme olanağı bul ami yan öğrencilerin oranı ise % 92.8 dir. öğrencilerin anne ve babalarının eğitim düzeyi de öğrenci başarısını etkileyen önemli fak törlerden sayılmaktadır.Araştırmamıza göre kız öğ rencilerin % 24'ü^©rkek 8gre&oil9.rln<Jtf33*7* sinin babasi`ilkfikul a®iunudur*Ayaı şekilde kız öğrenci lerin #36' sının annesi ilkokul mezunu iken erkek öğrencilerin # 59.6* sının annesi okur-yazar de ğildir. Gelir dilimine göre, öğrencilerin % 79.1'i- nin ailesinin orta halli olduğu, yani öğrencilerin büyük çoğunluğunun orta düzeydeki ailelerden gel diğini görüyoruz. Kız öğrencilerin orta halli aile lerden gelmesine karşılık tatillerde dinlenip eğ lendiklerini, buna karşılık erkek öğrencilerin aile bütçesine katkıda bulunmak için babalarının işle rinde çalıştıklarını görüyoruz.Çünkü kız öğrencile rin # 90 'ı tatillerde dinlenip eğlenirken, efckek203 öğrencilerin # 61. 8' inin babalarının işlerine yardım ettiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak lise son sınıf öğrencile rinin büyük çoğunluğunun lisede okuma amaçları nın üniversiteye girsek olduğunu belirtebiliriz. Zaten günümüzde yüksek öğrenim kurumları, liseler den gelen öğrencilerin yükünü çekemez duruma gelmiştir. Çünkü öğrencilerin büyük çoğunluğu meslek okullarından çok, yüksek öğrenime basamak olarak gördükleri liseleri tercih etmaktedirler. Üniversite kapılarında yığılan gençler ise ge çici olarak bir bunalım dönemi yaşamaktadırlar. Tüm bu nedenler, lisede okumakta olan gençleri baskı altında tutmakta ve sağlıklı meslek seçimi yapmalarını engellemektedir. §#l±f@İf toplumlar,, geleceğe yönelik insangücü düzenlemelerini, bugünün gençlerinin meslek seçimi kararını alırken etkilendiği fak törleri göz önüne alarak yapmaktadırlar. Kalkın makta olan ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de insangücü düzenlemeSinengreBelik meslek seçimi sorunu henüz çözümîenememiştir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCinsiyet grupları açısından lise son sınıf öğrencilerinin sosyo-ekonomik konumları ve mesleksel tercihleri (Şarkışla Lisesi örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmVocational choice
dc.subject.ytmSocio-economic factors
dc.identifier.yokid54574
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid54574
dc.description.pages229
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess