Le Theme du malheur dans Les Fleurs du Mal de Baudelaire
dc.contributor.author | Yağli, Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:24:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:24:55Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611479 | |
dc.description.abstract | 99 ÖZET Bu araştırmada XIX. yüzyıl (symboliste) simgeci akımının öncülerinden olan Charles Baudelaire'nin (Les Fleurs du Hal), Kötülük çiçekleri adlı eserinde mutsuzluğun yansımasını incelemeye çalıştık. Fransız şiirine huzursuzluk duygusunu getiren Baudelaire gibi hiçbir şair heyecanın soluktan doğduğunu şiirleriyle göstermemiş ve kendi iç ürpertilerini bu esrarlı ilişkilerle onun gibi birleştirememiştir. İyi ile kötünün, günahla sevabın hiç bitmeyen çarpışma ve çatışması onun şiirlerinin en temel öğesidir. Gerçekte Baudelaire' in ruhu, bu çatışmanın cereyan ettiği bir meydendir. Şair bir yandan fahişelerle kirli bir hayat sürerken, öte yandan da saf sevginin, lekesiz aşkın hasretini çeker. `Kötülük çiçekleri` yayınlandıktan sonra bir mektubunda: `Bu mükemmel esere bütün kalbimi koydum` der. Bir insanın şiir halinde itiraflarıdır bu eser; o bunda çektiği korkunç çileyi an latır dizeleriyle. Onda, iyilikle kötülüğün çarpışmasında galip gelen iyilik delildir. Sanatta ahlak dersi vermenin aleyhinde olan şair, işlediği günahları, çektiği azabı anmakla yetinir. iç çalkantılarını ahenkli bir dille aktarmak düzensiz hülyalarına çeki düzen vermek, söylenilmeyeni ölçülü bir ezgi kalıbına dökmek mucizesini gösterdiği için büyüktür o. Hayatı boyunca kötülük, çirkinlik ve bönlükten sıkılan şair, düş gücü ve ironi ile, pencerelerinin kanatlarını kapatarak güzel kokuların, renklerin ve seslerin birbirine cevap verdiği esrarengiz bir100 dünyaya doğru yola çıkar. Denizlerin ötesinde gizemli kedilerin ve kösnül kadınların mesken tuttuğu bir peri sarayı kurar, simge ormanlarında dolaşır. Çiçekler aramak için oraya, cehenneme iner. Kötülükten güzellik, mutsuzluktan mutlu anlar damıtır o. Genel ahlaka saldıran 1857 ' de Hüküm giyen büyük şair iyinin de, kötünün de ötesinde güzelin varlığına inandı; unutulmaz dizelerinde coşkuyla bu güzeli şakıdı ve bize yansıttı. Himbaud'un `şiirin tanrısı` sıfatına değer gördüğü şair'in bu eserinin tadına, derinliğine ve gerçek manasına varabilmek için çok kere üzerinde durmak, düşünmek ve incelemek gerekir. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Le Theme du malheur dans Les Fleurs du Mal de Baudelaire | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | French poem | |
dc.subject.ytm | Baudelaire, Charles | |
dc.subject.ytm | French literature | |
dc.subject.ytm | Les Fleurs du Mal | |
dc.identifier.yokid | 31044 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 31044 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |