Çevre sorunları, çevre için eğitim ve bir araştırma örneği
dc.contributor.advisor | Doğanoğlu, Fatih | |
dc.contributor.author | Ceritli, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:24:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:24:47Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611413 | |
dc.description.abstract | Dünya, bütün insanlığı tehdit eden küresel bir sorunla yirmibirinci yüzyıla girmektedir: Çevre sorunları. Çevre sorunları, dünyanın hangi bölgesinde ortaya çıkmış olursa olsun, etkisini diğer bölgelere de yayarak genişlemektedir. Sorunlar karşısında ülke yönetimleri çareler aramaya başlamıştır. Buna paralel olarak çeşitli etkinlikler ve ulusal ve uluslararası toplantılar yapılmakta ve çözümler aranmaktadır. Bireylerin ve toplumların eğitilmesi, çevre sorunlarının çözümünde önemli bir ilgi alarum oluşturmaktadır. Aynı doğrultuda Türkiye'de de kurumsal ve kurumsal olmayan düzeyde çeşitli gayretler içerisine girilmiş ve çevre sorunları, hem temel ve hem de yüksek eğitim kurumlarında yer almaya başlamıştır. Yapılan bu çalışma ile çevre sorunları, küresel ve bölgesel seviyede ele alınmaktadır. Çevre sorunlarının yanısıra, ağırlıklı olarak eğitim konusu incelenmektedir. Konuyla ilgili Türkiye'de var olan bütün eğitim araçları ele alınmakta; sorunlar tesbit edilmekte ve önerilerde bulunulmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, çevre sorunlarının nedenleri ve gelişim seyri değerlendirilmektedir. Çevre sorunlarının ortaya çıkışıyla birlikte gelişen çevreci akımlara değinilmektedir. Yine dünya üzerinde ve Türkiye'de yaşanılan çevre sorunlarının bir portresi çıkarılmaktadır, ikinci bölümde ise formel ve informel eğitim araçları konu edinilmekte ve Türkiye örneğinde karşılaşılan sorunlar dile getirilmektedir. Üçüncü bölümde ise Sivas il merkezine bağlı temel ve ortaöğretim kurumlarında yapılan bir uygulama çalışmasıyla, öğrencilerin çevre için eğitime bakış açılan ve çevre duyarlılıkları tesbit edilmeye çalışılmaktadır. Yine sonuç bölümünde, alan çalışmasından elde edilen veriler ışığında genel bir değerlendirme yapılmakta ve çalışmayla ilgili varsayımların doğruluğu incelenmektedir. Ayrıca çevre için eğitim konusunda, ilgili kurumların işlevleri de gözönüne alınarak bir örgütlenme modeli sunulmaktadır. | |
dc.description.abstract | The world has been entering to the 21th century with a globalized problem threatening all the societies: Environmental problems. The region where the problems come into view is not important. Because, any pollution or corruption appearing in any region of the world has been affecting all the other zones. Nowadays, various activities, national and international meetings has been fulfilled to solve this problem. At that point, environmental education is thought to be one of the most important means of solutions. In convenience with this idea, Turkey government also made and has been realizing some regulations about environmental education to give help for the solution of environmental problems. Through this study, environmental problems are evaluated both in global and local level The structure of environmental education in Turkey is taken in hand and tried to be criticized. In the first section of the study, the reasons and historical period of environmental problems and environmental actions are explained. Besides of this explanation, a view of the problems about the world and for the Turkey case is brought out. In the second part, formel and informel educational means in Turkey are observed and the problems related to the environmental education are tried to be determined. In the third section, by a survey study made through the schools in the central part of Sivas, the tendencies of the students about the environmental education and environmental sensitivitiy are determined. In the conclusion part of the study, take place a general evaluation related to environmental education. Confirmation of the assumptions made for environmental education is evaluated. At the end of the study, a model organization for the environmental education is tried to be presented considering the functions of the related instutitions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | Çevre Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Environmental Engineering | en_US |
dc.title | Çevre sorunları, çevre için eğitim ve bir araştırma örneği | |
dc.title.alternative | Environmental problems-environmental education and a case study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environmental movements | |
dc.subject.ytm | Environmental problems | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.identifier.yokid | 52200 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 52200 | |
dc.description.pages | 239 | |
dc.publisher.discipline | Kentleşme ve Çevre Sorunları Bilim Dalı |